טיפול בחולי סרטן בנוחות של הבית

סרטן היא מחלה נפוצה בימינו, וכוללת סוגים רבים בעלי דרגות חומרה משתנות. כיום נכנסת לתודעה יותר ויותר הגישה, שחולי סרטן קשישים, או כאלו המוגדרים בשלבים סופניים- לא בהכרח צריכים לבלות את ימיהם האחרונים באשפוז. בשלביה המתקדמים של המחלה, לרוב מה שדרוש הוא איזון הסימפטומים, והענקת איכות חיים מקסימלית למטופל. מסיבות אלו נוצרו "הטיפולים הפליאטיביים"- ענף ברפואה העוסק בשיפור איכות חייהם של הלוקים במחלות סופניות וחשוכות מרפא. טיפולים פליאטיביים יכולים להיות קצרים או ארוכים, ולעתים אנו מכנים אותם גם "הוספיס בית".


גישת הטיפול הפליאטיבי

ענף הטיפול הפליאטיבי תפס תאוצה בשנים האחרונות, מתוך ההבנה שבמצבים מסוימים- מומלץ לנו להתמקד בשיפור איכות חייו של המטופל, בעת שהפתרונות האחרים אינם רלוונטיים. סרטן הוא מצב רפואי שיכול לקבל פנים שונות, והוא יכול להיות חמור יותר או פחות- בהתאם לסוגו ולנתוני החולה עצמו. במקרים של חולי סרטן קשישים או סופניים, לעתים הפתרון הטוב ביותר הוא הוספיס בית לחולי סרטן – שיעניק להם איכות חיים מקסימלית בשלבים האחרונים של חייהם. חולים אלו נהנים משליטה וניהול של חייהם, קרבה לבני המשפחה והחברים, טיפול רפואי ממוקד המתאפיין בתשומת לב, ועוד. היתרונות הרבים של הוספיס בית לחולי סרטן- מביא עמו התמודדות טובה יותר, וסיכוי גבוה לשיפור הסימפטומים והתחושה הנפשית של המטופל.

 

מי זכאי להוספיס בית?

לא רבים יודעים זאת, אך קיים חוק משנת 2005, הנקרא "חוק החולה הנוטה למות", ולפיו כל אדם זכאי לקבל טיפול פליאטיבי במידה ויימצא מתאים לכך. הטיפול מוענק כחלק משירותי הבריאות של קופת החולים ואינו כרוך בתשלום- במידה כמובן, והמטופל עומד בקריטריונים שהוצבו ע"י קופת החולים. ישנן רשימה של מחלות המקנות זכאות לטיפול פליאטיבי, וביניהן גם מחלת הסרטן. במידה ואין המטופל נמצא זכאי לקבלת הטיפול הפליאטיבי ללא תשלום- תמיד ניתן לקבלו גם באופן פרטי.
ישנן מספר ארגונים המציעים שירותים פליאטיביים, ובעת שנהיה מעוניינים לבחור בארגון כזה- מומלץ לברר על התנאים שהוא מציע. מי הם אנשי הצוות הרפואי והסיעודי? האם יש אפשרות למרשמים אלקטרוניים? האם הרופא זמין בתדירות גבוהה לשיחות טלפון או וידאו? האם לחברה יש מוניטין מבחינת יחס אישי ומקצועי? כל אלה הן שאלות רלוונטיות וחשובות.

מחלת הסרטן היא נפוצה בעידן הנוכחי, וחלק מסוגי הסרטן אצל חלק מהמטופלים- יביאו לעתים למצב סופני וחשוך מרפא של המטופל. במצבים כאלו כיום נהוג ללכת לכיוון של טיפולים פליאטיביים, או "הוספיס בית לחולי סרטן"- שמטרתו לשמר את איכות החיים של המטופל באופן הטוב ביותר, בעת שהוא חיי את ימיו האחרונים. הוספיס בית ניתן ללא תשלום לזכאים ע"פ הקריטריונים של קופות החולים השונות, ומתאפשר גם בצורה פרטית- עבור חולים שאינם עומדים בקריטריונים אלו.

חולה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא