טיפול בלחץ ע"י מיינדפולנס

לכולנו יש תחושה כיצד מתח בא לידי ביטוי בחיים האישיים שלנו ומה אנו רוצים לשנות. אנשים רבים היו אומרים שהם מחפשים הקלה מהדאגות שמטרידות אותם, בעוד שאחרים עשויים להצביע על צווארם ​​הנוקשה או הלסת ההדוקה, או מזכירים את כאבי הראש שלהם. עם זאת אנו חווים זאת באופן אישי, לחץ משפיע על נפשנו ועל גופנו. זהו מצב של עוררות יתר שבו המוח והגוף שלנו נמצאים בכוננות, האדרנלין שלנו זורם, ואנחנו מרגישים צורך לעשות משהו כדי להגן על עצמנו. מיינדפולנס זו דרך נהדרת לטיפול בלחץ, אשר נסביר עליה בהרחבה במאמר הבא.

 

כיצד מיינדפולנס עוזר לניהול מתחים?

לרוב, ללא קשר למצב בו אנו נמצאים, ישנן מגוון דרכים לראות ולהתמודד עם מה שקורה לנו. מיינדפולנס מעניק לנו אפשרויות נוספות.

 

תשומת לב שמגנה עלינו

ראשית, התרגול המודע של תשומת לב לרגע הנוכחי עוזר לנו לשלוט במחשבות המלחיצות, החוזרות על עצמן שמובילות ללחץ. זה מאפשר לנו, למעשה, לווסת את עצמנו.

לדוגמה, אם אינך מקבל תשובה מיידית להודעה חשובה שאתה שולח לבן / בת הזוג שלך. אתה יכול להתחיל לדאוג שמשהו קרה, לדאוג שהוא או היא נפגעו, ואז לחשוב על כל הדברים האפשריים שהיו יכולים להשתבש.

שקול במקום זאת כיצד תוכל לשנות את תגובתך על ידי בחירה לשים לב למתרחש באמת ברגע הנוכחי. במקום להיטמע במחשבות ובדאגות שיצרת לעצמך, אתה עשוי להבחין רק ברצון לתשובה ובדאגה שהתעוררה. כך, לא תגיב למחשבות המטרידות הללו או תסלים אותן, אלא תחזור לעיסוקייך באותו הרגע.

נוהג זה של תשומת לב לחוויה תוך כדי התפתחותה אינו מצב ברירת המחדל עבור רוב האנשים. אנו נוטים במקום להשקיע זמן רב בתגובה לאירועים ובחיפוש הסברים, השלכות וסיפורים – אשר לעתים קרובות יוצרים מתח. תשומת לב מאפשרת לנו לטפח חוויה ישירה יותר של המתרחש ותו לא.

 

גישה פתוחה מספקת הקלה

היבט נוסף של מיינדפולנס הוא יחס של סקרנות וקבלה לכל המתרחש. בדוגמה שלנו, כשלא תקבל תשובה להודעה שלך, אתה יכול לקבל שיכולות להיות סיבות רבות לכך. אתה עשוי להיות סקרן אם בן / בת הזוג שלך חושב שההודעה חשובה כמוך.

לדברי הפסיכולוג סקוט בישופ, שחקר את ההשפעה של מיינדפולנס על רווחתנו הנפשית, תרגול מיינדפולנס מוביל לירידה באסטרטגיות ההשתוללות וההימנעות, שתיהן עומדות בבסיס החרדה. גישה פתוחה מובילה לקבלה רבה יותר של המתרחש, לשיפור היכולת לסבול מצבים קשים, ולהפחתת תגובתיות וחשיבה שלילית החוזרת על עצמה.

 

מיינדפולנס יוצר קשר חדש לחוויות

מיינדפולנס עוזר לנו להתמודד עם מחשבות, רגשות ותחושות גוף ככל שהן מתעוררות, ופשוט להיות איתן במקום להיות נשלטים או מוגדרים על ידם. ככל שאנו עושים זאת יותר ויותר, הביטחון שלנו ביכולת ההתמודדות שלנו גדל, ואנחנו פחות נוטים להילחץ מאירועים שהיו מרגישים בעבר כאיום.

 

חלק מפאזל

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא