יתרונות וחסרונות של ריצה על הליכון

בעשורים האחרונים, הפכה הריצה לאחד מסוגי הפעילויות הנפוצות ביותר ברחבי העולם. מספר הרצים נמצא בעלייה תמידית. ניתן לראות זאת במספר הרצים בשעות הפנאי בחוץ ובחדרי הכושר ובמספר המשתתפים העולה במאות המירוצים הנערכים בישראל כמדי שנה וגם בעולם.

הריצה היא אחת הפעילויות המומלצות ביותר לשמירה על כושר וניתן לעסוק בה במספר דרגות קושי שונות. ישנם כאלו הבוחרים לדבוק בדרך הישנה והטובה של ריצה בשטחים פתוחים או במסלולי הריצה הייעודיים לכך. מנגד, יש כאלו המעדיפים לרוץ על ההליכונים המיועדים לפעולה זה הנמצאים בחדרי הכושר או בבתים. לריצה על הליכון, כזה שנמצא בבית או בחדר הכושר, יש מספר יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר.

יתרון: רמת הקושי זהה

שאלת רמת הקושי מתעוררת תמיד כשמדובר בריצה על הליכון בתוך הבית לעומת בחוץ. אנשים רבים מניחים כי הריצה המתבצעת בחוץ קשה יותר מאשר קילומטרים הנספרים על גבי ההליכון. עם זאת, מחקרים הוכיחו כי קביעת ההליכון על נטייה של 1% משקפת במדויק את "עלויות" האנרגיה של ריצה בחוץ. אפילו מומלץ להוסיף מעט שיפוע להגדלת ההשפעה.

חסרון: זה משעמם

כשרצים על הליכון, לא משנה מה נעשה, אם נכסה את תצוגת השעה עם מגבת או ננסה להתרכז בטלוויזיה, הזמן ינוע לאט יותר. כשרצים בחוץ, מטבע הדברים הזמן נע מהר יותר מכיוון שהנוף משתנה. בנוסף לכך, אנחנו קובעים קו סיום פיזי לריצה שלנו, ככל שנתקרב אליו יותר נקבל את הדחיפה הנוספת לסיים חזק כשמתחשק לוותר.

יתרון: קל לשימוש

הליכונים רבים ידידותיים מאוד למשתמש. מעבר קצר על הוראות ההפעלה ואפשר לצאת לדרך. חלקם מגיעים על טלוויזיה מובנית וחלקם לא, אך תמיד אפשר למקם את ההליכון מול הטלוויזיה כדי להתרכז בסדרה שמשגעת אותנו. בהליכונים יש מקום להנחת ציוד כמו: מכשיר סלולרי, מגבת ובקבוק מים. כמובן שההליכון הוא מכשיר אלקטרוני לכל דבר ובמידת הצורך אפשר לפנות ליוני – טכנאי הליכונים בפתח תקווה כדי לתקן אותו בעת תקלה.

חסרון: שימוש לא נכון במכשיר

אנשים רבים משתמשים בידיות שבצדי המסלול עד כדי "ריחוף" מעל המסלול. דבר זה לא נכון עבורנו מכיוון שהוא גורם לנו לפספס את מהותה של ההליכה ועלול לפגוע על הידיים ופלג הגוף העליון בעקבות עבודה לא נכונה. מומלץ לא לנתק מגע עם הקרקע ובמידת הצורך להוריד במהירות או השיפוע.

יתרון: התאמת המסלול לצרכים שלך

רבים מההליכונים מתקדמים טכנולוגית ומאפשרים ליצור פרופיל מסלול ייחודי משלך, בעזרתו ניתן לדמות רמות קושי ותנאי שטח שונים בהתאם לצורך. גם אם אתה לא מתאמן למירוץ, אפשר להחליף את האימון על ידי בחירת מסלול או שטח מרחבי העולם.

חסרון: הרגלים רעים

במהלך ריצה בשטח, שרירי כפות הרגליים והרגליים שלנו מבצעים התאמות למשטחים עליהם אנו רצים. במהלך ריצה על הליכון אנו רצים על משטח אחיד שלא מבצע התאמות מיוחדות של השרירים שלנו לתנאי הריצה, לכן דימוי הריצה אינו מיטבי ולעיתים עלול לגרום לפציעות כאשר בוחרים לעבור  מריצה על הליכון לריצה בחוץ. אם כן בחרנו לרוץ בכל זאת על הליכון, חשוב לוודא כי משטח הריצה תקין. חברת טרדמיל יספקו לכם את משטח ריצה תקין עבור המכשיר שלכם.

יתרון: לא תלוי מזג אוויר

הצורך בריצה הוא תמידי ונמשך לאורך כל השנה. ההליכון ממוקם בחלל סגור, אם זה חדר הכושר או סלון המגורים. הוא נגיש, זמין ברוב הזמן ומוגן מפני תנאי מזג אוויר המקשים על ביצוע האימון.

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ילדה
בריאות

הצחוק טוב לבריאות – איך בדיוק

האמירה הגורסת שהצחוק הוא טוב לבריאות, היא אמירה נפוצה מאד ורבים מאמינים שיש בה מידה רבה של אמת. מעבר לדעה הרווחת, נערכו גם מחקרים שונים בתחום שכולם הראו כי מי

טיפול רפואי

הדרך הקלה להזמנת עיסוי בחיפה והסביבה

חולמים על עיסוי מפנק? ובכן, באמצעות אתר ymassage אשר מאגד תחתיו את מיטב המעסים באזור חיפה והסביבה תוכלו להזמין עיסוי עד לבית, ובמחיר מצוין.   עיסוי בחיפה והסביבה – מתנה

ציר בשר
תזונה

בישול בשר באופן בריא – מה הסוד

בשנים האחרונות ובעקבות התפתחות תחומי המחקר, התרגלנו להתעורר כל יום למחקר אחר. לפיי האחד שתיית קפה היא לא בריאה ולא מומלצת ותעלה את לחץ הדם שלכם, ולפי השני שתיית קפה

טבעת יהלום
תכשיטים

האם יש ריכוז גבוה של מתכות בתכשיטים?

מחקר שנערך ב-2019 בשיתוף בין משרד הבריאות, חוקרים מאוניברסיטת חיפה ומכון התקנים ושמומן ע"י הקרן לבריאות ולסביבה בדק ומצא תופעה מדאיגה – תכשיטים המיועדים לילדים כוללים ריכוזים גבוהים של מתכות

שעון וכסף
בריאות

הדרך לבריאות עובר דרך הר הכסף

רוצים לשפר את רמת החיים שלכם? זקוקים לכסף שאין לכם כרגע? רוצים לסייע לעצמכם להגשים את החלומות שכעת נראים רחוקים מתמיד? הר הכסף הוא הפתרון המושלם עבורכם! ריכזנו עבורכם מידע

אימון בקבוצה
אסתטיקה

דרך האימון הבריאה לילדים

פעילות גופנית ואימונים סדירים, הוכחו כיעילים וחשובים בכל הגילאים, בעשרות מחקרים שבוצעו לאורך השנים. מדובר באחד הנושאים שיש עליו קונצנזוס רחב, ומדגיש למעשה עד כמה חשובה הפעילות הגופנית – במיוחד