כמה זמן לוקח להשתיל שתלי חרסינה

שתלי שיניים הם טכנולוגיה שפותחה בעשרות השנים האחרונות וחוללה מהפכה של ממש בעולם רפואת השיניים. השתל עצמו הוא תחליף מלאכותי, עשוי מתכת, לשורש השן החסרה. פעולת ההשתלה היא פעולה כירורגית, המתאימה למי שאיבד אחת או יותר משיניו בנסיבות שונות. על השתל, המוחדר ללסת, מחברים שיניים מלאכותיות, העשויות לרוב מחרסינה. יחודה של שיטה זו לעומת שיטות ישנות יותר היא ביצירת מבנה דנטלי המחקה את מבנה השן הטבעי, על ידי עיגון השן המלאכותית בשורש המוחזק בעצמות הלסת. מחירי שתלים, משך הזמן הנדרש לתהליך והתאמתו ללקוח משתנים בהתאם למבנה עצמות הלסת, כמות השיניים החסרות, מצב הפה באופן כללי וכמובן חומרי השתל והשן המלאכותית – פרטים הנבדקים ומוחלטים בפגישת אבחון עם הרופא המנתח.

שלבי תהליך השתלת השיניים

תהליך השתלת השיניים מורכב ממספר שלבים, ביניהם נהוג לאפשר 2-4 חודשי מנוחה שמאפשרים לאזור להתרגל לשתל החדש. לאחר הטיפול לא ניתן לנהוג באופן עצמאי ולכן מומלץ להגיע עם מלווה נוהג או להשתמש בשירותי מוניות כגון מונית גדולה בתל אביב שיקלו על ההגעה והחזרה מהמרפאה.

בפגישה מקדימה יאובחן הצורך ביצירת שתל, תוך התייחסות להיסטוריה רפואית, כמות ומיקום השיניים החסרות ומצב עצמות הלסת באזור נבנית תכנית הפעולה לתהליך ההשתלה. בשלב זה יוחלט האם יש צורך בהכנת עצמות הלסת לפני ההשתלה עצמה, האם יש צורך לייצר מבנה המתאים למספר שיניים סמוכות ואיזה כתר יותאם לכיסוי השתל. גורמים אלו ישפיעו על מחיר הטיפול ומשך התהליך.

לאחר ביסוס תכנית, מתחילה בפועל ההשתלה. הפעולה הראשונה היא יצירת שתל הברזל המדמה את שורש השן. השתל מתחבר לעצם הלסת – או לתוספת עצם שמוכנסת בשלב מוקדם יותר במקרה הצורך – בהברגה סיבובית. לאחר ההשתלה תופרים את אזור השתל וממתינים מספר חודשים להחלמת האזור ולהטמעות מלאה של השתל בלסת. במידה ומדבר בשתל לשן קדמית, ניתן להשתמש בתותבת אקריל כדי לשמור על מראה אסתטי.

בשלב הטיפול הבא, לאחר שהשתל נקלט, חושפים את חלקו העליון ומחברים אליו כיפת ברזל הבוטלת מעט מעל לחניכיים, במטרה להרגיל את החניכיים לכתר החרסינה שיחובר לשתל במפגש האחרון.

כאשר אזור החניכיים מורגל לשתל ולכיפת הברזל המחוברת אליו, ניתן להגיע למפגש בו מחוברת שן החרסינה ובו מושלם לרוב תהליך ההשתלה. לעיתים אחרי מפגש זה יהיה צורך בהתאמות ודיוקים של השן החדשה.

כמה זמן אורך תהליך ההשתלה

תהליך ההשתלה כולו, מפגישת האבחון הראשונה ועד לסיומו, לוקח בין שישה חודשים לשנה, כתלות במורכבות ההשתלה ובקצב בו מסתגל הגוף לשלבי הטיפול השונים. שיטות חדשות יותר מאפשרות לקצר את התהליך, על ידי ויתור על תקופת ההסתגלות הארוכה בין מפגש למפגש, אך התהליך המקוצר מתאים רק במקרים של השתלה על עצם לסת גדולה ונחשב למעט מסוכן יותר בשל מיעוט הניסיון בשימוש בו.

שיניים

לחייך בפה מלא

בסוף הטיפול מראה הפה ותפקודו משוקם לחלוטין. בזכות העובדה שהשתל מדמה את האופן בו השן הטבעית מחוברת ללסת, עמידותו של השתן לאורך זמן מובטחת ולרוב אין צורך לחזור ולטפל בו לעיתים תכופות.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא