האם זה בריא לעבוד כפוף כל היום?

אורח החיים המודרני מביא עמו דברים נהדרים, כמו אוכל מרחבי העולם, שפע של בגדים, טיולים במדינות שונות, והדבר אולי הכי חשוב – עבודה קבועה, במקום קבוע.

זה עשוי להישמע תמוה, אך עבודה קרובה לבית, ועוד אחת כזו שמחזיקה זמן רב – לא הייתה דבר מובן מאליו לאורך מאות שנים.

 

עבודות בימי קדם

עד לפני 300 שנה, מסחר למשל, היה מקצוע נפוץ מאד. אך בכדי להיות סוחר, היה עליך לנדוד מעיר לעיר, וממדינה למדינה, במטרה למכור את מרכולתך. במצבים אחרים, אנשים היו נאלצים לנדוד יחד עם כל משפחתם בתקווה למצוא עבודה שתוכל לכלכל אותם. אין ספק שמהבחינה הזו, אנחנו ברי מזל לחיות בימינו.

 

עבודות בימינו

בימינו יש סוגים רבים של עבודות – עבודות שכולנו זוכרים מהילדות, כמו למשל רופאים ועורכי דין, אך ישנן גם עבודות חדשות יותר, דוגמת קופירייטרים והייטקיסטים. הקדמה הביאה עמה צרכים רבים, והצרכים הללו הובילו לתולדה של עבודות חדשות. אך איזה עבודות נחשבות לנחשקות ביותר?

 

העבודות הטובות ביותר

על פי דירוג משנת 2019, רוב המקצועות הנחשבים לטובים ביותר בתעשייה, הם מקצועות מתחום ההיי-טק. בין המקצועות הללו ניתן למצוא מהנדסים משלל סוגים – מהנדסי תוכנה, מהנדסי נתונים ועוד. הדירוג מתבסס על מספר פרמטרים: מספר המשרות הפנויות, משכורת וסיפוק מהעבודה. משמע המשרות שנחשבות לטובות ביותר, ובדרך כלל גם המבוקשות ביותר, שייכות לתחום ההיי-טק. אך האם הן גם הכי טובות לבריאות שלכם?

 

האם העבודה מזיקה לבריאות?

מבחינה נפשית, כל עבודה שמצריכה שעות עבודה רבות – מעל ל-40 שעות שבועיות, עלולה לפגוע בבריאות. זאת בשל העייפות המצטברת, במיוחד אם יש גם נסיעות ארוכות למקום העבודה ובחזרה ממנו. העייפות עלולה לגרום לעצבנות, לכאבים שונים, ולאכילת יתר.

מעבר לפן הנפשי, גם בפן הפיזי עלולות להתעורר בעיות. עבודה המצריכה ישיבה ממושכת, כמו כל עבודה משרדית בערך, עלולה לגרום לבעיות גב וצוואר – בעיות שעלולות לגרום ליציבה לא טובה ולכאבים שונים. בכדי למנוע מהישיבה הממושכת ומהשעות הארוכות לפגוע בבריאותכם, יש לדאוג למספר דברים: יציבה נכונה בכיסא (כיסא טוב או כרית ייעודית יכולים לעזור מאד), פעילות גופנית של חצי שעה ביום לפחות, והקפדה על מינימום 7 שעות שינה בלילה.

 

בעלי מקצוע שיחסכו לכם כאבי גב

אז הבנו שבעבודות משרדיות יש לנו איך לשפר את בריאותנו – או לפחות את בריאות הגב שלנו. אך ישנן עבודות, בהן לא ממש ניתן לעשות זאת, משום שלא ניתן לשנות את אופי העבודה, דוגמת אינסטלציה. אינסטלטורים, בשל אופי עבודתם, עובדים בצורה כפופה יחסית – בין אם כדי להגיע לצנרות ובין אם כדי לפתור לנו בעיות שונות, שאין לנו מושג איך להתמודד איתן בכוחות עצמנו. במידה ואתם זקוקים לאינסטלטור שיעשה בעבורכם עבודה בצורה מקצועית, אך גם אדיבה – פנו לאורי האינסטלטור בבאר שבע והדרום.

 

עמוד גב

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא