מדוע חשוב לבדוק אם חסר לנו ויטמין D בגוף?

קיום מספיק ויטמינים בגוף הוא חשוב במיוחד לשמירה על בריאות הגוף והנפש, אם אתם תוהים מדוע חשוב לבדוק אם חסר לנו ויטמין D בגוף ?בוודאי תופתעו לשמוע כי ויטמין D הוא אחד הוויטמינים הכי חשובים לבריאות האדם מחסור בו מקושר למחלות רבות כמו סרטן, סוכרת, אסתמה וטרשת נפוצה

 

מהו ויטמין D ומאיפה הוא מגיע?

ויטמין D הוא שם המתאר קבוצה של תרכובות אורגניות ששומרות על רמות המינרלים בגוף, חמש התרכובות שמרכיבות את הקבוצה נקראות כולן בשם ויטמין D אחת התרכובות החשובות ביותר היא תרכובת ויטמין D3.

הוויטמין D הוא מיוחד בשל העובדה שהוא היחיד שהגוף יודע לייצר באופן עצמאי. למעשה, עובדה זאת התגלתה בתקופה מאוחרת יחסית ולכן ויטמין ה-D מוגדר עדיין כוויטמין.

המקור המשמעותי ביותר לוויטמין D הוא אור השמש, חשיפה לאור השמש היא חשובה מאוד לבריאות האדם ומחסור בוויטמין זה נפוץ במיוחד במדינות קרות וגשומות בהן אור השמש מופיעה לעיתים רחוקות יחסית.

אתם בטוחים למה אנחנו משתמשים במקדם הגנה אם השמש כל כך חשובה לבריאותנו, התשובה על כך היא שכמו כל דבר בחיים צריך לשמור על פרופורציות, חשיפה ממושכת וארוכה מדי לאור השמש עלולה להביא לתוצאות הרסניות והיא מקושרת עם התפרצות של מחלות כמו סרטן העור.

החשיפה המומלצת לשמש היא כ-20 דקות מדי בשעות שאינן שעות השיא של זריחת השמש.

גוף האדם

 

מחסור בשמש? בישראל?

אולי תופתעו לשמוע שעל אף שישראל היא מדינה שטופת שמש ישנו אחוז גבוה למדי כ-33 אחוז מהאוכלוסייה שסובלים ממחסור ברמה כזאת או אחרת של הוויטמין, לרוב מדובר בציבורים שלא נוהגים להיחשף לאור השמש מכיוון שהם לובשים בגדים ארוכים לכל אורך השנה.

כמו כן, מחקרים הראו כי גם אנשים בעלי צבע עור כהה מועדים יותר למחסור בוויטמין שכן בגלל צבע עורם הם זקוקים לחשיפה ממושכת יותר לאור השמש כדי לספוג את הכמויות המומלצות של הוויטמין.

 

מחסור בוויטמין D ומחלות שונות:

מחסור בוויטמין D מקושר להופעת מחלות רבות ומגוונות ביניהן:

אלצהיימר – מחקרים הראו שאנשים בעלי מחסור בוויטמין D נמצאים בקבוצת סיכון לפגיעה ממחלת האלצהיימר, לכן חשוב במיוחד להיחשב לשמש ולהקפיד על רמות מאוזנות של ויטמין D ככל שמתבגרים.

מחלות אוטואימוניות – נמצא קשר בין מחסור בוויטמין D לבין מספר מחלות אוטואימוניות. וויטמין D עוזר לשמור על האיזון הפנימי של הגוף ועל התפקוד תקין של המערכת החיסונית.

אוסטיאופורוזיס – המחלה נפוצה בעיקר אצל נשים מעל גיל 40 , הייצור העצמי של הוויטמין יורדת ככל שמתבגרים ונמצא קשר בין היעדר בוויטמין לבין הופעת המחלה.

סוכרת – הוכח כי קיים קשר בין מחסור בוויטמין D לבין הופעת סוכרת בקרב מבוגרים וצעירים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא