מהי שחיקת סחוס ולאיזה בעיות היא יכולה לגרום?

מבוגרים רבים נאלצים להתמודד עם שחיקת הסחוס, רובנו לא מבינים מהי שחיקת סחוס ולאיזה בעיות היא יכולה לגרום? כדי להתמודד עם הבעיה צריך תחילה להכיר אותה ולהבין שניתן לטפל בה ולהקל על החיים של הסובל משחיקת סחוס ואף לאפשר לו להנות משגרת חיים בריאה ורגילה לגמרי.

 

שחיקת סחוס והסיבות להופעתה

תהליך שחיקת סחוס הוא תהליך ניווני שמופיע לרוב באזורים בגוף שמייצבים ומחזיקים אותו, אזורים כמו ברכיים וירכיים הם האזורים המועדים ביותר לפגיעה בסחוס כאשר יש מקרים שהשחיקה נגרמת גם במפרקים פעילים במיוחד כמו אצבעות הידיים.

התופעה שכיחה בעיקר אצל אנשים מבוגרים וגם אצל ספורטאים בוגרים ששחקו את הסחוסים שלהם לאורך שנים בעקבות מאמץ מוגבר ביחס לאוכלוסייה הכללית.

הסחוס הוא למעשה בולם הזעזועים של הגוף, הוא מונע פגיעה שעלולה להיגרם בעקבות המשאים הכבדים שהברכיים והירכיים נושאים כמו, הסחוס מגן על המפרקים עצמם ועל החיבורים שקיימים בהם.

הסיבות להופעת התופעה איננן ברורות לחלוטין לעולם הרפואה אולם החוקרים כיום מזהים כי ככל שהאדם מתבגר היכולת שלו להתגבר על השחיקה של הסחוס יורדת וכן עם הגיל איכות הסחוס שנבנה מחדש באופן טבעי ירוד יותר.

צילום

כיצד להבחין בשחיקת סחוס

בהתחלה שחיקת הסחוס אינה מובהקת  כאשר בשלבים ההתחלתיים של התופעה האדם הסובל ירגיש כאב מתון באזור המפרקים, ככל שהזמן עובר הכאב גובר ונגרמת פגיעה לחופש התנועה של החולה, בשלבים חמורים יותר שחיקת הסחוס יכולה להשבתה מלאה של המפרק מפעילות, לפחות  עד שלב הטיפול.

כדי לאבחן את המחלה צריך לתאר לרופא את המצב, רופא המשפחה יוכל לזהות שיש צורך בבדיקה נוספת כאשר אורתופד יוכל לאבחן את הבעיה בדיוק מירבי בהינתן צילום רנטגן של האזור הכואב, לאחר מכן הרופא ינסה לאבחן את הסיבות להופעת שחיקת הסחוס שיכולה להתבטא לעיתים בבדיקות הדם של המטופל.

 

כיצד לטפל בבעיה

יש מספר דרכים לטפל בתופעה, חלקן איננן רפואיות כלל, אחת האפשרויות הראשונות שכדאי לבחון היא כניסה למשטר דיאטה, ירידה במשקל תוביל להפחתה העומס המונח על האזורים שלרוב נפגעים משחיקת הסחוס, תוכלו להקל על הכאב ואף לאפשר לגוף לייצר מספיק סחוס ביחס לכמות החסוס שנשחקת.

דרך נוספת לטפל בבעיה היא להתחיל לעסוק בספורט, אימון נכון של השרירים הקשורים לתופעה יוכלו לחזק אותם ובכך הפחית את הלחץ על המפרקים, אימון כזה חייב להיעשות באישור רופא ובייעוץ של מאמן כושר.

הדרכים האחרות לטפל במחלה הן ניתוח, כיום יש שני ניתוחים שרוב המטופלים עושים, הראשון הוא ניתוח להחלפת המפרק, מדובר בניתוח מקובל ונפוץ מאוד שאחוזי ההצלחה שלו גבוהים במיוחד.

הבעיה המרכזית בניתוח זה הוא שהמפרקים המלאכותיים טובים לתקופה מוגבלת של 15 שנה ושניתוח שני להחלפת המפרק הוא בעל אחוזי הצלחה נמוכים יחסית כך שלרוב הוא מתאים בעיקר לאנשים מבוגרים במיוחד.

האלטרנטיבה היא ניתוח לציפוי המפרק במסגרתו המפרק מצופה במתכת שמסייעת לסחוס להישמר לטווח ארוך יותר ושהיא שומרת על המפרק המקורי של הגוף, לכן היא מתאימה יותר לאנשים צעירים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא