איך יראה עולם התעופה בעת הקורונה?

"לטוס לחוצלארץ" – מה שהיה שמור עד לפני כשני עשורים לעשירים בלבד ומי מאיתנו, פשוטי העם, שזכה להנות ממנו, היה זה בעת אירועים כמו חגיגות בר/בת מצווה או ירח דבש. עם חלוף השנים הפך החלום למציאות ושלל גורמים וסיבות הפכו את הנופש בחו"ל לזול הרבה יותר, כך שהוא הפך לנגיש ואפשרי גם בתקציב נמוך יותר.

ראה התייר הישראלי כי טוב והחל לפקוד לעתים קרובות יותר את מוקדי התיירות ולאחר כניסתן של חברות הלואו-קוסט לשמיה של מדינת ישראל, אפילו מספר פעמים בשנה. לא תופתעו לשמוע כי מבחינת נתונים יבשים בשנת 2019 נשבר שיא לעשור האחרון, בו עברו בנמל התעופה בן גוריון כ-24 מיליון טסים בטיסות בינלאומיות.

ואז הגיעה הקורונה והנה, אנחנו חולמים על הימים בהם טיסות היו שמורות לעשירים בלבד כי כעת השמים סגורים לכולם, עשירים ועניים כאחד ומה שהפך להרגל מתוק, כעת הוא געגוע מר. טיסות לחו"ל, היכן אתן ומתי נשוב להתראות?

 

אז בהנחה שהקורונה לא תעלם מנופינו בעתיד הנראה לעין, מה צפוי לעולם התעופה? בואו נראה:

בשיא המשבר בישראל נסגרו השמים ומי שהצליח לתפוס טיסה בחזרה לארץ נאלץ לשהות בבידוד במשך 14 ימים. בהתאם, מדינות רבות סגרו שעריהן לטסים מישראל ואילו אחרות איפשרו כניסת תיירים אך חייבו אותם בבידוד.

בעקבות החלטות אלו לצד שרשרת פעולות שנקטו מדינות שונות, חברות תעופה רבות נקלעו לקשיים של ממש לרבות חובות עתק כלפי ספקים ולקוחות בעקבות טיסות שהתבטלו וחלקן אף פשטו רגל או נמצאות על סף פשיטת רגל.

אחרות נאבקות על מנת להשאיר את הראש מעל המים וחולמות על ימים בהם השמים יפתחו ונוכל לחזור לתחביב שנראה כה רחוק – איתור הטיסות הזולות ביותר במנועי החיפוש.

והנה, כחצי שנה חלפה מאז פרוץ המשבר ולמרות שמדברים על חיסון, עוד לא ברור מה יהיה עם ענף התעופה והתיירות. אז איך בכל זאת יראה עולם התעופה בהנתן המציאות כפי שהיא כיום?

יש להניח כי לאט לאט תמונת המצב לגבי התפשטות הוירוס תתבהר ויחד איתה יותר ויותר מדינות יהפכו לירוקות ויאפשרו את הכניסה אליהן ללא בידוד ובמקביל לא תחול חובת בידוד על השבים מהן.
ממדינות אחרות תהיה חובת בידוד של 14 ימים ועבור אחרות נסגור שערינו האוויריים בהתאם לנתוני התחלואה.

 

מבחינת מחירים, היות וחברות התעופה ספגו מכה קשה, כבר עכשיו ניתן לראות ירידת מחירים ניכרת ומי מאיתנו שמספיק אמיץ כדי להצטופף במטוס עם חולים פוטנציאליים, נהנה ממחירים שלא נראו כמותם מזה זמן רב. בהקשר זה, זהו זמן נפלא להזמין טיסות מראש (בתנאי שאלו מאפשרות ביטול, שינוי או דחיית הטיסה בתנאים נוחים וגמישים).

בטיסות עצמן יחויבו הטסים בבדיקת קורונה עדכנית בפרק זמן שלא עולה על 72 שעות והן בעטיית מסיכה, שמירה על מרחק ראוי ועל כללי ההגיינה בהתאם לנהלים כלליים והן לדרישותיהן הספיציפיות של חברות התעופה. המטוסים עצמם יעברו טיהור כללי לפחות אחת ליום וצוות הדיילים ידרש להקפיד יתר על המילה ולעבור בדיקות קורונה לעתים קרובות.

בשורה התחתונה נראה כי אנחנו בשיאו של המשבר מבחינת התעופה אך צפויים לנו ימים טובים יותר. הקפידו לבדוק את מדיניות ביטול הטיסה, בה מפתיעות לחיוב דווקא חברות הלואו-קוסט.

כיום ניתן לטוס ללא חובת בידוד ליוון, בולגריה וקרואטיה, אך אתם אתם חולמים על טיסה לרומא או לפריז – למען הפיכתנו למדינה ירוקה, שימרו על הכללים.

 

רחובות רומא המרהיבה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא