אילו פתרונות יש לטיפול בכאבים כרוניים

כ – 50% מהאנשים ברחבי העולם סובלים מכאב כרוני. מדובר במספר שייתכן ויפתיע אתכם, אך זאת האמת. הכאב הכרוני פוגע בנו מכל הבחינות: פגיעה פיזית, פגישה בקריירה שלה, פגיעה באיכות החיים, פגיעה בחיים החברתיים ואף פגיעה בחיי המין.

עם זאת, מתוך הכאב והמחקר נולדו מספר פתרונות לטיפול בכאבים כרוניים.

 

פתרונות לטיפול בכאבים כרוניים

המחקר, הקידמה והטכנולוגיה הביאו למספר פתרונות שמסייעים לבעלי כאב כרוני להתמודד עם הכאב ואף לנהל אורח חיים נורמלי ככל הניתן. אלו הפתרונות שכדאי להכיר:

 

תרופות טבעיות

ישנן מספר "תרופות סבתא" שיכולות לסייע לטיפול בכאב כרוני. בין התרופות השונות:

  • מוכר צמח הכורכום אשר בזכות הכורכומין הפעיל בו, נחשב לצמח ולתבלין שמסייע לכאב כרוני.
  • תרופות טבעיות נוספות הינן ג'ינג'ר, תה קמומיל, תה מליסה ועוד.
  • הקפדה על שתיית מים מרובה יכולה לסייע במידת מה על הכאב.
  • צריכת כמות חלבון וסידן מספקת יכולה לסייע לכאב כרוני מסוגים שונים – צריכה של יוגורט וגבינות במקרים מסויימים מסייעים למערכת העצבית.
  • במידה ומדובר בכאב חזק, ניתן לשקול שימוש במוצר שמן cbd מאושר ומפוקח.

אין האמור לעיל מהווה המלצה או ייעוץ לצריכת תרופה או מזון כלשהו. יש להתייעץ עם רופא אישי מטפל בנושא.

 

כאב בגב תחתון

 

 

ספורט

ספורט הינו כלי טיפולי לכל דבר ועניין. בזכות ספורט, ניתן לצאת מדיכאון, ניתן לחזק אזורים פגועים ואף ניתן להתמודד ולטפל בכאב כרוני.

בזכות הספורט, הגוף בונה את עצמו מחדש בצורה חזקה וטובה יותר. מעבר לכך, מופרשים שלל הורמונים מייטיבים לגוף בזמן ולאחר פעילות גופנית כדוגמן אדרנלין, אנדורפינים ודופמין.

בזכות ספורט, משך התקף הכאב הכרוני יכול להתקצר, תוכלו לחוות שיפור במשך ואיכות השנה ואף להוריד את הרגישות לכאב.

ניתן לבצע סוגים שונים של ספורט כדוגמת ריצות, יוגה, מתיחות, טיפול פיזוטרפיה, טאי צ'י, אימוני משקולות ועוד.

אין האמור לעיל מהווה המלצה או ייעוץ לפעולה ספורטיבית מסוימת. יש להתייעץ עם רופא אישי מטפל על מנת לבחור בסוג הפעילות ומשך הפעילות הספורטיבית המתאימה עבורכם.

 

המנעו מעישון, אלכוהול וג'אנק פוד

לכל אחד מהגורמים שצוינו – עישון, אלכוהול וג'אנק פוד, יש השפעה על הבריאות שלנו ואיך לא, גם על ההתמודדות והטיפול בכאב כרוני.

כך למשל, מחקרים הראו כי אנשים מעשנים, מדווחים על סבר גדול יותר מכאב לעומת אנשים שלא מעשנים.

בעזרת שמירה על אורח חיים בריא ושמירה על משקל תקין, תוכלו להמנע מפיתוח דלקות ולסייע לגוף להוריד את העומק ממקורות הכאב.

 

טיפולים רפואים ואלטרנטיבים

קיימים היום מגוון טיפולים כגון אוסטאופתיה, שיאצו, פיזותרפיה ועוד, אשר יכולים לסייע לטיפול בכאב כרוני.

על מנת לבחור בטיפול מתאים, יש להתייעץ עם גורם מומחה בנושא ולהסביר לו על סוג הכאב הכרוני ממנו אתם סובלים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אישה עוברת טיפול
עיסויים
עיסוי שיאצו – למה זה בריא לכם

שיאצו היא אחת הטכניקות ברפואה המשלימה המפיגה לחץ וכאבים באזור הגב והגפיים. משמעות המילה היפנית בעברית הוא "לחץ של אצבע" וכך היא למעשה נעשית. אך לא תמיד יש זמן לקבל

פאזל
בריאות הנפש
על הקשר שבין NLP לבריאות הנפש

כיום ישנה הנחה רווחת שהולכת וגדלה עם הזמן וההבנה שלה הולכת ומשתקעת בקרב הציבור, והיא: שחולי הוא אינו רק אוסף סימפטומים פיזיים שיש להפסיקם בכימיקלים ותרופות למיניהם. ומכך עולה הצורך

חיוך
רפואת שיניים
3 יתרונות בציפוי חרסינה לשיניים

חיוך הוא אולי אחד המאפיינים החשובים ביותר ברושם ראשוני. אתה יכול לאהוב מישהו או מישהי רק בגלל החיוך שלהם והתדירות בהם הם מחייכים. חיוך אוטנטי משקף אופי. חיוך אמיתי דורש