קנאביס פוסט טראומה – טיפול משנה חיים

ככל שהשנים חולפות ממשלות רבות ברחבי העולם רואות בצמח הקנאביס כמתאים לשימושים רפואיים וצורכי פנאי. הכרה זו הובילה לכך שהשימוש בקנאביס, במדינות שונות ובהגבלות שונות, נעשה חוקי. בתקופה בה אנו נמצאים מתגלית הבנה אודות יכולותיו של הצמח והאופן בו הוא עשוי לשפר את איכות החיים של האנשים שסובלים ממחלות שונות.

המושג 'קנבינואידים' מייצג את ההרכב הכימי שמצוי בצמח, הרכב זה הצליח לייצר השפעות טיפוליות רבות ומגוונות על המערכת האנדוקנבינואידית של גוף האדם. הקנבינואידים העיקריים (CBD ו-THC) ידועים ביכולותיהם הרפואיות, כאשר ה-THC ניחן אפילו בהשפעות פסיכואקטיביות.

הבנות מעמיקות אלו נתנו לקאנביס תוקף רשמי לקחת חלק משמעותי בטיפול נגד פוסט-טראומה, בהקלה על כאבים כרוניים ובמניעת נדודי שינה. בנוסף, נראתה יעילות גם בטיפול באנשים הסובלים מפוסט-טראומה.

 

מהי מחלת הפוסט-טראומה?

מחלת פוסט-טראומה היא מחלה קשה ומורכבת מאוד, שאנשים רבים מרחבי העולם סובלים ממנה. איכות החיים של החולים ממחלה זו יורדת פלאים, כך שאפילו פעולות פשוטות הופכות פעמים רבות למשימה של ממש. חלק מהתסמינים של מחלה זו מתבטאים בקושי בתפקוד חברתי, סיוטים בלילות וחוסר איזון רגשי חמור. תסמינים מהסוג הזה יכולים להפוך אנשים רבים שחוו טראומה – ובפרט יוצאי יחידות קרביות – לבעלי נכות.

כאמור, מחלת פוסט-טראומה יכולה להתפתח בעקבות חוויה טראומתית כמו: אירוע מסכן חיים, (תקיפה אלימה, תאונה, אסון טבע וכדו') או מלחמה בה לקח חלק החולה. חוויות מהסוג הזה עלולות להשפיע על החולה בהיבטים שונים: נדודי שינה, 'אי תפקוד' בבית הספר או במקום העבודה, היחלשות של הזיכרון הקצר-טווח, ועוד. פרט לכך, לחולה עלולה להתפתח נטייה לשינוי רגשי קיצוני כך שכל תפיסת המציאות שלו עלולה להשתבש. כתוצאה מכך, סימפטומים אלו פוגעים באיכות החיים ומקשים על ניהול אורח חיים נורמטיבי.

 

כיצד קנאביס רפואי מטפל בפוסט טראומה?

כפי שציינו לעיל, בצמח הקנאביס נמצאים חומרים פעילים הקרויים קנאבינואידים. צריכת  הקנבינואידים בצורה מבוקרת ומפוקחת מסייעת רבות לחיזוק המערכת החיסונית של החולה. מיד עם כניסת הקנבינואידים לגוף החולה הם מפלסים את דרכם לקולטני ה-1CB ו2CB שממוקמים בלב המערכת האנדוקנבינואידית שבגוף האדם ומתחילים לתקשר איתם. הקנאבינואידים גורמים למערכת הגוף לייצר מתווכים-עצביים שעוזרים ליצירת רגשות כמו הנאה, אושר וזיכרון.

לאור תוצאות אלו, נמצאו הקנאבינואידים בעלי השפעה רבה להחלמה מפוסט-טראומה. היכולת שלהם למנוע מהחולה סיוטים וזיכרונות טראומטיים עוזרת להם לשמור על רווחה רגשית ואיכות חיים.

 

סיכום:

צמח הקנאביס שנים רבות היה דחוי בחוק בקרב מדינות רבות. אולם, ככל שחולפות השנים עולם הרפואה מגלה כי בצמח זה מצויות סגולות רפואיות רבות והוא מסוגל לטפל בחולים רבים, ובפרט בחולים בפוסט-טראומה. מטופלים רבים ציינו כי מאז שהחלו לצרוך קנאביס פוסט טראומה הרפואי איכות ומשך השינה השתפרה, בעוד שזיעת לילה והופעת פלאשבקים במהלך היום פחתו. יתירה מכך, מחקרים הראו כי פעמים רבות קנבינואידים יכולים להועיל הרבה יותר מתרופות מרשם ותרופות נגד דיכאון.

 

עלים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא