תזונה בגיל המעבר

גיל המעבר הגיע גם אליך ואת לא לבד, נשים רבות כיום חוות על בשרן את המעבר "לגיל החדש". בעקבות השינויים ניתן לראות בין התסמינים, גלי חום, דיכאון כרוני, נדודי שינה, ירדה משמעותית בחוסר המיני. בניגוד לדעה הרווחת, זה לא סוף העולם. בעזרת תזונה נכונה תוכלו לפתור ולהקל על תסמיני גיל המעבר.

 

גיל המעבר – אי אפשר לדלג עליו

נשים רבות היו שמחות אם היה קיים כפתור שלוקח אותם קדימה בזמן ומעביר אותן את כל הסבל והשינוים ההורמלים בגיל המעבר. זה קורה לכולן, בדרך כלל בסביבות סוף גיל ה40. המחזור החודשי נהיה לא סדיר, עד שהוא נפסק. ברוכה הבאה לגיל המעבר!

אין זמן מוגדר לגיל המעבר, אצל חלק מהנשים ניתן לראות הקלה בתסמינים אחרי מספר חודשים, אצל חלקן גם שנים. גיל המעבר מתאפיין בשינוים חדים ורבים. גלי חום בלתי פוסקים שהפכו כבר לשגרה, דלקות באיבר המין, נדודי שינה שגם הכדור הכי חזק לא מצליח לפתור ועוד.

כתוצאה מירידה בייצור ההורמנים, הגוף מושפע מכך ועלול לעורר מחלות לב, כלי דם ואף להגיע למצב של השמנה. בשנים האחרונות רופאים רבים הכירו בתזונה כמשהו שהופך את כל הקערה.

פירות וירקות

 

מה כן לאכול בגיל המעבר?

זוכרות איך הייתן מציקות לילד שלכן ושולחות אותו עם פרי וירק לבית ספר, עכשיו תורכן.

ירקות מלאים בויטמינים, מינרלים ולא ניתן למצוא בהם קמצוץ שומן. אכילה שלהם עוזרת בשמירה על המשקל, בנוסף מלאה בסגולות בריאותיים.

בגיל המעבר עולה הצורך לצרוך מזונות עשירים בסידן, כיום בגיל המעבר הכמות המומלצת ביום לסידן עומד על כ – 1200 מ"ג ליום. את הסידן תוכלו למצוא במגוון מוצרים. מוצרי חלב, טחינה, תוכלו אף למצוא אותם בירקות יבשים, תפוז, תרד, אצות ושומשום.

אומגה 3 – אומגה 3 תוכל לעזור לכן להתגבר על התסמינים בגיל המעבר ולספק לכם שירותי הגנה על בריאות הלב. את האומגה 3 ניתן למצוא בדגים, במזונות מן החי, אצות ים, זרעי צ'יה ואפילו בפיצוחים השבועיים לשבת במסווה של אגוזי מלך. רבות הנשים אשר לא מצליחות לצרוך מספיק אומגה 3 במהלך השבוע. לשם כך ישנם עשרות תוספי תזונה המכילים אומגה במידה הנכונה עבורך.

 

מה לא לאכול בתכלית האיסור?

עליכן יקירות, להתרחק מקלוריות ריקות – חטיפים, נשנושים, עוגות. הגוף נמצא בתהליך שינוי ויש נטייה חדה להשמנה. עזרו לעצמכן למנוע את זה. באותה נשימה יש להתרחק משמנים, שומנים וסוכרים. כאשר מדובר במזון עתיר שומן הסיכון למחלות בכלי הדם ובלב עולות. ניתן להחליף את השמן הרגיל בביתנו לשמן זית.

בנוסף, אלכוהול על כל סוגיו, כולל בירות ויינות עלולים להחמיר את המצב ולהגביר את גלי החום.

זכרו – גיל המעבר הוא אמנם גיל מציק, אבל הוא נגמר. עם תזונה נכונה תוכלו לשפר אותו פלאים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש שיכור
גמילה
6 דברים שחשוב לדעת על גמילה

בין אם אתם מתכננים להיגמל מאלכוהול או מסוג של סם כלשהו, יהיו דברים שאתם תהיו צריכים להיות מוכנים אליהם מראש. מדובר במסע ומדובר בתהליך, כנראה שתהליכים אפילו. רשמו לכם כלל

שפן בכובע
כללי
אמן חושים בתקופת הקורונה

אין ספק כי הקורונה טרפה את הקלפים מבחינות רבות. כיום מדינת ישראל מתמודדת עם שתי מגפות, האחת בריאותית והשנייה כלכלית ואין ספק כי השנייה לא פחות חמורה מהראשונה. כל המשק

שני מטוסים ברקע שקיעה
תיירות
איך יראה עולם התעופה בעת הקורונה?

"לטוס לחוצלארץ" – מה שהיה שמור עד לפני כשני עשורים לעשירים בלבד ומי מאיתנו, פשוטי העם, שזכה להנות ממנו, היה זה בעת אירועים כמו חגיגות בר/בת מצווה או ירח דבש.

עולם בצורת נגיף קורונה
תיירות
תאילנד בזמן הקורונה

אחד היעדים אשר מככבים ברשימת המדינות האהובות ביותר על התייר הישראלי, היא לא אחרת מאשר ממלכת תאילנד, או בשמה הקודם – סיאם. מדובר באחד היעדים האקזוטיים אשר מושכים אליהם מדי