תזונה בגיל המעבר

גיל המעבר הגיע גם אליך ואת לא לבד, נשים רבות כיום חוות על בשרן את המעבר "לגיל החדש". בעקבות השינויים ניתן לראות בין התסמינים, גלי חום, דיכאון כרוני, נדודי שינה, ירדה משמעותית בחוסר המיני. בניגוד לדעה הרווחת, זה לא סוף העולם. בעזרת תזונה נכונה תוכלו לפתור ולהקל על תסמיני גיל המעבר.

 

גיל המעבר – אי אפשר לדלג עליו

נשים רבות היו שמחות אם היה קיים כפתור שלוקח אותם קדימה בזמן ומעביר אותן את כל הסבל והשינוים ההורמלים בגיל המעבר. זה קורה לכולן, בדרך כלל בסביבות סוף גיל ה40. המחזור החודשי נהיה לא סדיר, עד שהוא נפסק. ברוכה הבאה לגיל המעבר!

אין זמן מוגדר לגיל המעבר, אצל חלק מהנשים ניתן לראות הקלה בתסמינים אחרי מספר חודשים, אצל חלקן גם שנים. גיל המעבר מתאפיין בשינוים חדים ורבים. גלי חום בלתי פוסקים שהפכו כבר לשגרה, דלקות באיבר המין, נדודי שינה שגם הכדור הכי חזק לא מצליח לפתור ועוד.

כתוצאה מירידה בייצור ההורמנים, הגוף מושפע מכך ועלול לעורר מחלות לב, כלי דם ואף להגיע למצב של השמנה. בשנים האחרונות רופאים רבים הכירו בתזונה כמשהו שהופך את כל הקערה.

פירות וירקות

 

מה כן לאכול בגיל המעבר?

זוכרות איך הייתן מציקות לילד שלכן ושולחות אותו עם פרי וירק לבית ספר, עכשיו תורכן.

ירקות מלאים בויטמינים, מינרלים ולא ניתן למצוא בהם קמצוץ שומן. אכילה שלהם עוזרת בשמירה על המשקל, בנוסף מלאה בסגולות בריאותיים.

בגיל המעבר עולה הצורך לצרוך מזונות עשירים בסידן, כיום בגיל המעבר הכמות המומלצת ביום לסידן עומד על כ – 1200 מ"ג ליום. את הסידן תוכלו למצוא במגוון מוצרים. מוצרי חלב, טחינה, תוכלו אף למצוא אותם בירקות יבשים, תפוז, תרד, אצות ושומשום.

אומגה 3 – אומגה 3 תוכל לעזור לכן להתגבר על התסמינים בגיל המעבר ולספק לכם שירותי הגנה על בריאות הלב. את האומגה 3 ניתן למצוא בדגים, במזונות מן החי, אצות ים, זרעי צ'יה ואפילו בפיצוחים השבועיים לשבת במסווה של אגוזי מלך. רבות הנשים אשר לא מצליחות לצרוך מספיק אומגה 3 במהלך השבוע. לשם כך ישנם עשרות תוספי תזונה המכילים אומגה במידה הנכונה עבורך.

 

מה לא לאכול בתכלית האיסור?

עליכן יקירות, להתרחק מקלוריות ריקות – חטיפים, נשנושים, עוגות. הגוף נמצא בתהליך שינוי ויש נטייה חדה להשמנה. עזרו לעצמכן למנוע את זה. באותה נשימה יש להתרחק משמנים, שומנים וסוכרים. כאשר מדובר במזון עתיר שומן הסיכון למחלות בכלי הדם ובלב עולות. ניתן להחליף את השמן הרגיל בביתנו לשמן זית.

בנוסף, אלכוהול על כל סוגיו, כולל בירות ויינות עלולים להחמיר את המצב ולהגביר את גלי החום.

זכרו – גיל המעבר הוא אמנם גיל מציק, אבל הוא נגמר. עם תזונה נכונה תוכלו לשפר אותו פלאים.

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ציר בשר
תזונה
בישול בשר באופן בריא – מה הסוד

בשנים האחרונות ובעקבות התפתחות תחומי המחקר, התרגלנו להתעורר כל יום למחקר אחר. לפיי האחד שתיית קפה היא לא בריאה ולא מומלצת ותעלה את לחץ הדם שלכם, ולפי השני שתיית קפה

אכילת בשר
בריאות
האם אכילת בשר בריא לגוף האדם

לא מעט חוקרים התחבטו והתלבטו וטרם התקבלה החלטה שמוסכמת על כולם בשאלת "האם בשר בריא לגוף האדם", ולכן כל אחד בוחר באיזו דעה לצדד. אנו נסביר מדוע לדעתנו אכילת בשר

תפוח אדמה
תזונה
כיצד להזמין אוכל בריא במסעדה

יוצא לכם לא פעם לאכול במסעדות טובות אך בכל פעם מחדש זה בדיוק מה ששובר לכם את הדיאטה? אם כך, ברור מדוע אתם רוצים לעשות משהו בנידון וכדאי שתדעו: יש

סנדביץ
תזונה
אכילה רגשית או אכילה מודעת

מי לא אוהב אוכל? רובנו ככולנו מתעניינים באוכל, מצלמים אוכל וכבר מתכננים את המקום החדש בו אנו הולכים לזלול. אך יש מצב קיצוני ומדאיג יותר המתואר כאכילה רגשית בו האדם

אישה בחודש מתקדם
תזונה
עשי זאת בעצמך: תפריט לאישה בהיריון

גילית שאת בהריון ואת מתרגשת מאוד? ברור שתרצי לעשות כל מה שאת יכולה כדי שההיריון הזה יעבור בצורה חלקה ובעיקר, כדי שהעובר שלך יגדל להיות תינוק בריא וחיוני. לכן חשוב

ביצת העין
תזונה
דוכני מזון בריאים

מתכננים אירוע עסקי קטן ומיוחד בקרוב? רוצים אולי לעשות הרמת כוסית כי נולד לכם נכד? אם כך, כדאי שתדעו שבעידן המודרני האוכל שמגישים באירועים יכול להיות לא רק טעים, אלא