איך לשמור על הבריאות

בעידן של היום כולנו חכמים, כולנו נבונים וכולנו יודעים דבר או שניים על בריאות. אלא שמה שטוב לאחר, לא תמיד נכון גם לנו. אנחנו יכולים להתנסות ולחקור אלף דרכים קיימות אך בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו יצטרך לפלס את הנתיב האישי שלו. אותן פעולות מסוימות שיגדירו לנו איך לשמור על הבריאות בצורה הטובה ביותר.

אמנם הסוד לבריאות טובה מורכב מאלפי פרטים ולכל אחד יהיו השגות אחרות לגבי איך ומתי ליישם כל פרט, אך קיימים מספר דברים כלליים שמומלץ להציב בראש רשימת העדיפויות ולהתחיל ליישם כבר מהיום. באמצעות הטיפים הקטנים שמיד תפגשו (חלקם יפתיעו אתכם), תוכלו למנוע מחלות ולרכך התקפים כרוניים (כמו מיגרנות, אסתמה ואלרגיה למשל), לשפר ביצועים קוגניטיביים, לחזק את הזיכרון, למנוע הפרעות שינה או תחושת עייפות מוגברת ולחזק משמעותית את המערכת החיסונית.

 

מים, מים בששון

שתייה מרובה של מים תורמת לאיזון מערכות הגוף ואפילו משפיעה מאוד על בריאות העור, השיער והציפורניים. שתיית כוסות מים רבות לאורך היום (ההמלצה הרפואית היא 8 כוסות, אך כל אחת נוספת תשיג לכם לא מעט בונוסים) תורמות ליצירת שתן מוגברת ובכך מעודדות את חילוף החומרים המהיר ומלמדות את הגוף כיצד להיפטר ביעילות מרעלנים וחיידקים.

הקדישו 10 דקות ביום לעצמכם

ובלי לרמות!

עצמכם הכוונה היא בכם, לכם ולמענכם. בלי עזרים חיצוניים כמו טכנולוגיה, אנשים אחרים, אוכל או תעסוקה. לא בכדי אנשים שמבצעים מדיטציות ומיינדפולנס מצליחים להגיע לרמת היכרות כה גבוהה עם הגוף, עד שהם מצליחים להבחין בסימנים מקדימים להופעת מחלה, קושי פיזי או תחושה שמדליקה נורה.

באתר  stronger.co.il אני מלמד כיצד לבצע מדיטציה או מיינדפולנס כדי להרוויח ממנה את רמת התודעה הגבוהה ביותר. וכשתכירו את גופכם באמת – תדעו באמת מה עושה לו טוב ומה פחות.

 

תעיפו מהבית את מוצרי הדיאט

מנסים למכור לכם שהם בריאים ומופחתי קלוריות ואתם ממהרים להביא כפית.

מחקר שפורסם ב-2014 מצא שאנשים עם עודף משקל שצורכים משקאות ומאכלי דיאט צורכים כמויות גדולות יותר אוכל ושתייה. זאת מפני שמוצרי דיאט מגבירים את תחושת הרעב באופן פסיכולוגי: אכלתי, אבל הרגשתי צורך לפצות את עצמי בקלוריות אמיתיות כדי לקבל תחושת שובע או סיפוק. רוצים להפחית במשקל ולנהל אורח חיים בריא עם תזונה נכונה? אמרו להם יפה שלום ואל תתפתו לצרוך אותם יותר.

 

אל תבצעו אימון דופק גבוה כל יום

מתאמנת אחת בשם אירית הגיעה אחרי לידות לחדר הכושר. היא ציפתה לרדת במשקל ולהתחיל לסגל לעצמה אורח חיים בריא ואיכותי. אז היא רצה אחת ליום, נרשמה לאימוניTRX שלוש פעמים בשבוע והשתתפה אחת לשבוע בחוג זומבה.

אתם כבר מבינים לאן זה הולך, נכון?

תוך פחות משנה אירית סבלה משתי פריצות דיסק, שחיקת הסחוס של הפיקה בברך ימין והרופא בישר לה שלהתאמן היא כבר לא תוכל יותר. זו דוגמה נהדרת (ואמיתית לחלוטין) לכך שכל המוסיף גורע. רוצים לשמור היטב על הבריאות ולטווח ארוך? עשו דברים במידה, במתינות. כחלק מתהליך. אל תגזימו ואל תעברו לקיצוניות.

 

בדקו את החוסרים והעודפים שלכם בדם

גם מי שמתאמן, אוכל נכון וישן מעולה יכול לסבול מבעיות בריאותיות. אורח חיים בריא לא מגן עלינו במאה אחוז מכל התסמינים הקיימים ולכן לא פחות חשוב גם לבדוק מפעם לפעם מה קורה שם בפנים: למה עוד הגוף זקוק ועל מה צריך לוותר? בצעו בדיקת דם אחת לחצי שנה ויחד עם הרופא/ התזונאי/ המנטור הסיקו מסקנות לגבי דרכי הפעולה שלכם נכון לחצי השנה הקרובה.

 

המאמר נכתב על ידי ערן שני,

מאמן כושר אישי ומדריך להתפתחות אישית

שנולד וגדל בפתח תקווה

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא