איך נוצר עובש ואיך זה משפיע על הבריאות שלנו

עובש מתהווה מחום ולחות הנוצרים מסיבות שונות, ועליהם מצטברים חיידקים המשפיעים על הבריאות שלנו. המאמר יפרט כיצד נוצר עובש ואיך הוא משפיע על בריאותנו.

 

כיצד נוצר עובש?

עובש יכול להיווצר כתוצאה מרטיבות, לחות, חום ואחסון שאינו אטום. את העובש מרכיבים נבגים מיקרוסקופיים אשר יוצרים פטריות ומשפיעים על הבריאות שלנו. כשלא מנקים את העובש החיידקים עוברים גם לאזורים אחרים כמו: קירות, מזרנים, ספות ושטיחים. שימוש רב במים לצורך ניקוי אף יגרום לתנאי חיים טובים יותר עבור החיידקים ויצמיח פטריות נוספות בבית.

 

העובש מסוכן לבריאות

העובש מזיק בעיקר למערכת הנשימה וגורם לתופעות כמו: נזלת, שיעול, כאב גרון, סינוסיטיס, אסתמה ודלקות עיניים. אנשים עם מערכת חיסון חלשה המטופלים בסטרואידים ניזוקים יותר מהחשיפה לעובש ואיכות האוויר שלהם נפגמת כתוצאה מריח הטחב החזק. גם בעלי החיים בבית נפגעים במערכת העיכול כיוון שהעובש חודר למזון שלהם. בדרך כלל העובש נוצר מלחות בקירות הנגרמת מנזילות של הצנרת בבית או מסתימת הביוב ומצטבר בעיקר במקומות כמו המטבח, השירותים והמקלחת. אחת השיטות הביתיות להסרתו היא באמצעות צמר גפן ספוג בסודה לשתייה המהולה במים. מניחים את צמר הגפן עם התמיסה לאורך הלילה ונפטרים מהעובש. למרות זאת, ישנם מקרים בהם תהיו חייבים להזמין איש מקצוע שיטפל בעובש, יסיר אותו ויצבע את הקירות.

 

כיצד מונעים עובש בבית?

העובש גורם לכתמים בקירות ולהתקלפות הצבע. אלו הסימנים הראשונים והוכחה לכך שיש בבית נזילה. אם לא מטפלים בכך בשלב מוקדם, בהמשך יתפתח גם העובש שיתפשט על קירות נוספים, על השטיחים והריהוט. כדי למנוע כבר בהתחלה את צמיחת הנבגים יש לזהות את מקור הנזילה. הנזילה יכולה להיות בצנרת הפנימית בבית, בצנרת החיצונית של הבניין, בצנרת נוזלת של השכנים, בצינור הניקוז של הביוב וכד'. מומלץ להזמין חברת מקצועית שתאתר את מקור הנזילה. החברה המקצועית עושה שימוש במכשירים טכנולוגיים חדישים ומזהה בקלות ובמהירות את המקום שיש לתקן. אחד המכשירים האפקטיביים הוא איתור נזילות במצלמה טרמית. המצלמה מזהה את שינוי הטמפרטורה באזורים שונים בהם יש לחות ומאתרת באופן מדויק ביותר את הנזילה.

 

שיטות טבעיות לניקוי עובש

חוץ מהשרייה של צמר גפן טבול בסודה לשתייה עם מים ל-24 שעות, ניתן להסיר את העובש עם חומץ. משרים ספוג בקערת חומץ ובאמצעותו מסירים את הכתמים. כיוון שהריח שלו חזק ניתן להוסיף לו מספר טיפות של שמן ריחני. שיטה טבעית נוספת היא הסרת עובש באמצעות שמן עץ תה. שמן זה לא רק מסיר את הכתמים, אלא אף מונע את התפשטות העובש ומחסל אותו. מערבבים 2 כפיות ממנו עם 2 כוסות מים ומשפשפים. יש לקחת בחשבון שהריח שלו מאוד חזק ולא נעים. בנוסף, חשוב לשמור על המקום מאוורר לאחר הסרת העובש.

עובש

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא