במקרים אלה זכאי העובד לקבל מהמעסיק פיצויי פיטורים

פוטרתם מהעבודה? התפטרתם? האם התרחש מאורע כלשהו בחייכם האישיים או אצל המעסיק שגרם לכך? בין אם סיימתם את תקופת ההעסקה מיוזמתכם ובין אם לא, ייתכן ואתם זכאים לקבל פיצויי פיטורים. פיצויים אלו מעוגנים בחוק, וניתן לדרוש אותם במספר מקרים. הנה חלק מהמקרים האלו.

 

רצף בעבודה

עובד זכאי לקבל פיצויי פיטורים במקרים שונים שקבועים בחוק. המקרה הראשון אותו קובע החוק, מדבר על רציפות במקום העבודה. החוק מעניק חשיבות לרציפות במקום העבודה, והוא מראה זאת באמצעות הזכאות לקבל פיצויים. עובד שמועסק במקום מסוים בזמן קצר ומפוטר לפי החוק, לא יהיה זכאי לפיצויים כתוצאה מכך.

הרצף שקובע החוק הוא שנת עבודה אחת לפחות. עובד שעבד לפחות שנה במקום כלשהו ולאחר מכן פוטר, יהיה זכאי לקבל פיצויי פיטורים. עובד שעבד במקום מסוים מעל לשנה ובסוף תקופת העסקתו לא קיבל הצעה לחידוש החוזה, יהיה זכאי לקבל פיצויים גם כן. פרט למקרה המדובר, ישנם עוד מקרים בהם ניתן לקבל פיצויים במצבים של סיום העסקה.

 

מקרים מיוחדים לפיצויים

גם אם התפטרתם ולא פוטרתם על ידי המעסיק שלכם, ייתכן ותהיו זכאים לפיצויים במקרים מסוימים. למשל, מי שהעתיק את מקום מגוריו וכתוצאה מכך נדרש להתפטר, יכול להיות זכאי לפיצויים. דוגמא לכך היא בן זוג שנישא, מה שמצריך ממנו מעבר להתגוררות עם בת זוגתו.

גם במידה וסיימתם את עבודתכם במקום העבודה שלכם כתוצאה ממאורע שקרה למעסיק או למקום העבודה, ייתכן ותהיו זכאים לקבל פיצויים. מעסיק שעקב מצבו הבריאותי לא יכול להעסיק אתכם, או מקום עבודה שנמחק, יכולים לזכות אתכם בפיצויים כאמור.

 

מהו סכום הפיצויים שניתן לקבל?

החוק מבדיל בין עובדים שונים ובין תקופות עבודה שונות. מכיוון שלא כל העובדים מתוגמלים בשכר זהה, ומכיוון שלא כל העובדים שפוטרו ממקום עובדתם או שהתפטרו וזכאים לפיצויים עבדו כמות זמן זהה, יש חישוב פרטני לכל עובד, שמתחשב בפרמטר השכר ובפרמטר הזמן. הפיצוי יחושב על ידי גובה המשכורת החודשית של העובד, כפול מספר השנים בהן עבד במקום עבודתו.

 

מקרים נוספים

החוק מתייחס לסוגיות נוספות בעניין פיצויי פיטורים. למשל, בני נוער שעבדו במקום מסוים לפני גיוסם לצבא, יהיו זכאים לפיצויי פיטורים בעזיבת מקום העבודה. הורים שעוזבים את מקום עבודתם על מנת לגדל את ילדיהם מסיבות שונות, יכולים להיות זכאים לפיצויי פיטורים. גם במקרים מסוימים של הרעה בתנאי העבודה, יכול העובד לקבל פיצויים רלוונטיים.

 

אחת מהזכויות שלכם

לעובדים קיימים זכויות רבות – ימי מחלה, ימי חופשה, שימוע לפני הפיטורים והחזרי נסיעות. הזכויות הללו מוענקות באמצעות חקיקה, כך שאין סיבה לא לממש אותן. פיצויי פיטורים היא זכות שיכולה להעניק לכם תמיכה כלכלית משמעותית בתקופה בה אינכם עובדים, כך שלמימוש שלה יש משמעות רבה.

פיצויי פיטורים

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא