דיקור סיני – היסטוריה ומהיכן הגיע אלינו

אחת משיטות הטיפול שמציעה הרפואה משלימה כיום לטיפול ברמות תחלואה שונות הינה דיקור סיני. על אף שלא מדובר בשיטת טיפול מערבית, מחקרים מערביים הראו כי דיקור סיני מסייע להתמודד עם כאבים מסוגים שונים, כולל כאבי גב, צוואר, ראש, מפרקים ועוד. בנוסף, מחקרים הראו כי דיקור סיני מסייע בשיכוך כאבים הנובעים מפיברומיאלגיה, מגרנות ותסמונות נוספות של כאב כרוני. מהו דיקור סיני, כיצד הוא עובד ומהיכן הגיע אלינו?

 

מה זה דיקור סיני?

דיקור סיני הינה שיטת טיפול באמצעות מחטים במסגרתה המטפל מאבחן את הבעיה של המטופל, ולפי האבחון מחליט באלו נקודות בעור הפנים יש לנעוץ את המחטים. נעיצת מחטים נשמע כמו הליך כואב, אך למעשה מדובר במחטים דקיקות, סטריליות וחד פעמיות אשר מוחדרות בעומק נמוך מאוד אשר נעיצתן לא כואבת. הטיפול נמשך כעשרים דקות עד חצי שעה, ומלווה בתחושת עקצוץ.

 

מהיכן הדיקור הסיני הגיע אלינו?

כפי שניתן להבין משמו, מקור ההתפתחות של הדיקור הסיני הוא סין – שם התפתח לפני כאלפי שנים. מסין שיטת טיפול זו הגיעה לארצות נוספות במזרח כגון יפן, הודו וטאיוואן, ובשנות השבעים הגיעה גם למערב.

 

חיבור בין הגוף לנפש

הדבר המייחד רפואה משלימה זה שהיא תופסת את האדם כמכלול – הגוף והנפש הם אחד, וזה גם מה שעומד בבסיס הדיקור הסיני.  שיטה זו מאמינה בכוחות ריפוי טבעיים המצויים באדם, ומשתמשת בהם לטיפול. לפי הרפואה הסינית, ישנן 365 נקודות דיקור אשר דרכן ניתן להעביר 12 קווים בהם זורם כוח חיים, ההכרחי לתפקוד תקין של הגוף. כאשר יש בעיה בזרימה הזו ישנה בעיה בגוף – והדיקור מסייע להתמודד עם הבעיות הללו.

 

הבעיות שדיקור סיני מסייע להתמודד עימן

דיקור סיני מסייע לסובלים מסוגים שונים של כאבים. בין אם מדובר בכאבי ראש קלים, כאבי מחזור, פיברומיאלגיה או כאבים כרוניים קשים – מומלץ לפנות לרופא שימליץ עבורכם על שיטת הטיפול הנכונה.

 

טיפולים נוספים שמציעה הרפואה הסינית

הרפואה הסינית מציעה טיפולים נוספים המסייעים להתמודד עם כאבים, בניהם:

  • כוסות רוח: טיפול עתיק העושה שימוש בכוסות רוח ומסייע להקלה משמעותית וריפוי כאבים.
  • שיאצו: טיפול במגע המתבסס על עקרונות הרפואה הסינית, על ידי לחיצות רכות ועמוקות באמצעות האצבעות, הברכיים והמרפקים.
  • טווינא: עיסוי רפואי אורתופדי, המתבצע על ידי אבחנה אורתופדית ואבחנה סינית לאחר תשאול. בטווינא נעשה שימוש בעקרונות הרפואה הסינית, כולל נקודות הדיקור.

 

היכן מומלץ לעבור דיקור סיני?

שי דיודס הקים את מחט רוח, קליניקה המתמחה ברפואה סינית כולל דיקור סיני בירושלים. לשי 15 שנות ניסיון בהן טיפל בחולים רבים והשתתף במחקר בינלאומי בתחום הפריון בשיתוף מכללת סמינר הקיבוצים והמרכז לפוריות Drouot בפריז, שהוכתר כהצלחה והוצג בארץ וברחבי העולם. שי מאמין בעקרונות הרפואה הסינית, לפיה הגוף והנפש שזורים זה בזה והדבר בא לידי ביטוי בטיפול – כאשר מטפלים בבעיה בגוף, יש לטפל בשורש הבעיה באמצעות כלים מקצועיים ויעילים.

דיקור סיני

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא