דרכים להתגבר על דיכאון לאחר לידה

את אחרי הלידה ואפשר לומר שהעולם התהפך.

לידה של בייבי היא אירוע משמח, אך עלול להביא עימו תהפוכות רגשיות עצומות מתחת לפני השטח.

משהו בזהות, העצמיות והחופשיות שלך, בין לילה משתנה.

אז מה ההבדל בין דכדוך לדיכאון לאחר לידה, מהם הסימפטומים וכיצד אפשר להתגבר על זה, כל זה ועוד מידע שיוכל לעזור לך להבין את השינויים שעוברים עלייך.

 

קודם כל, תדעי שאת לא לבד

דיכאון אחרי לידה זה לא עניין של מה בכך. זוהי מחלה לכל דבר שבעזרת קבלה, הבנה וטיפול  נכון וממוקד ניתן להתגבר עליה. חשוב להבחין בינה לבין דכדוך. כ-15 אחוז מהנשים ו-10 אחוז מהגברים יחוו דכדוך לאחר הלידה. מהרגע שבו מתבצעת ההפריה בגופך, חלים שינויים הורמונליים בלתי נשלטים בגופך. ההורמונים משפיעים עלייך לא רק בתהליך ההיריון, אלא גם בלידה ובתקופה שלאחר הלידה. נשים רבות לא מודעות לכך, אבל הדכדוך לעיתים מופיע כבר בטרימסטר השלישי של ההיריון. רוב הנשים יעידו על דכדוך מסוים בימים הראשונים שלאחר הלידה, מה שנקרא "בייבי בלוז". התסמינים כוללים עייפות משמעותית, חרדה ותנודות קיצוניות במצב הרוח. זוהי תופעה שלרוב נעלמת לאחר כ-10 ימים לאחר הלידה. אם התסמינים נמשכים מעבר לכך, כדאי לשים לב.

 

אז מה זה דיכאון אחרי לידה

קשה לזהות דיכאון לאחר לידה. החברה מודעת לכך שישנם שינויים משמעותיים שהיולדת עוברת, אך לא מייחסים זאת לדיכאון לאחר לידה. כאשר התסמינים של הדכדוך הראשוני לאחר הלידה נמשכים מעל כשבועיים עד לתקופה של כמעט חודש או שנה, יש לטפל בעזרת רופא בבעיה נקודתית. רוב הנשים אינן יודעות לזהות את הדיכאון. התסמינים לדיכאון הם בעיקר רגשות עמוקים של אשמה, בדידות, חרדה, עצבות וגם קושי בקבלת החלטות, ריכוז לקוי, נדודי שינה ועוד. לרוב נשים אלו יתקשו בטיפול בתינוק, ביצירת קשר רגשי חם ואוהב ואי רצון באופן כללי בהתנהלותן. זה לא אומר שיהיה שינוי ברמה התפקודית, אפילו להפך. האינסטינקט החייתי מפעיל את הגוף אך במקביל ירגיש דחייה כלפי התינוק.

 

יש איך להתגבר על זה

דיכאון לאחר לידה נגרם משילוב של מרכיבים ביולוגיים, פסיכולוגיים וחברתיים. כך גם אופן הטיפול, צריך ויכול לשלב בין שלושת הגורמים בטיפול רוחבי. קודם כל, ישנה חשיבות מרבית לנוכחות בני הזוג והמשפחה בחייה של היולדת. עליהם לעודד אותה לטיפול עצמי מעבר לטיפול בתינוק. סביבה רגשית תומכת ומקבלת תעזור ליולדת לבטא את רגשותיה, גם אם הם לא "מקובלים" בחברה או מול עצמה. במישור הרפואי, יש לגשת לטיפת חלב או רופא להיוועצות בעניין. כיום ישנה מודעות גבוהה לדיכאון לאחר לידה והגורמים המתאימים ידעו לתת את המענה הנדרש ברגישות ונחישות.

הדבר החשוב ביותר בהתגברות על דיכאון לאחר לידה הוא טיפול מוקדם וממוקד ככל האפשר. זהו סיבוך אפשרי לאחר לידה, אך כזה שעלול להיעלם מהעין. בהקשבה, הבנה וטיפול מתאים, ניתן להתגבר ולהחלים.

 

אישה בתהליך לידה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא