הדרכה להורים ברגעי משבר

תחילת שנת הלימודים הגיעה. בעצם, התחושה של רוב ההורים היא כי ההסתגלות כבר מאחורינו, הרי אנו כבר צועדים עם הזאטוטים מעל לשבועיים אל עבר הגן או בית הספר החדש. אני שומעת הורים בגינה מדברים על כמה הם גאים בילד שלהם שהוא לא בוכה, מסתגל לכל שינוי, כבר הכיר חברים חדשים ובעצם, רץ לגן בשמחה. מאזינה וחושבת על הבת שלי. הבת הרגישה שלי, הבת שלי שכשהייתה עוד בת כמה חודשים אותתה לי שהיא לא אוהבת שינויים, שהיא זקוקה לזמן שלה, שהיא צריכה להרגיש ביטחון ולא להתמסר מיד.

הורים מודרכים

כל ילד הוא שונה, כל ילד נולד עם מזג שונה ועם מאפיינים יחודיים רק לו, וכמובן נכנס למשפחה שונה. ביחד מתעצבת האישיות הייחודית שלו. לצד זאת, המסלול העיקרי של משרד החינוך נשאר זהה לכולם. כל הילדים, צריכים להתרגל לאותן דרישות מציאות.

אל תחום הפסיכולוגיה נכנסתי שנים רבות לפני שילדתי את ילדתי הראשונה. יחד עם זאת, כשהיא נולדה התחושה הייתה שהכל נעלם, שאני מתחילה ללמוד מההתחלה, מה זה תינוק, ילד. מהו קשר של אם ותינוק ומהו החיבור הכה מיוחד הזה. וברגעים הקשים נעזרתי בידע הנרחב שלמדתי. כמו ברגע הקשה הזה של ההסתגלות. תחילה, התחברתי לקושי, לתסכול ולאכזבה. מדוע לבת שלי קשה יותר? למה היא לא מצליחה להירגע? התחברתי לתחושת האשמה- אולי אני עשיתי משהו לא בסדר? התחברתי לתחושת החוסר אונים- בכיתי בבית ובעבודה, ורק פינטזתי איך אני מצילה אותה מפני הגן ה"נוראי", איך אני מוציאה אותה הביתה והיא הופכת להיות מאושרת שוב.

אחרי כל התחושות האלה, או בעצם תוך כדי, הבנתי שכל אלה, לא יעזרו לה להסתגל. למרות שאני אשת מקצוע, נזקקתי לנקודת מבט חיצונית שתמשוך אותי החוצה מתוך כל הרגשות שגרמו לי לכאוס מוחלט ולקריסת מערכות. בעצם, גם עם כל הידע שיש לי, אני ממוקמת בעין הסערה וזקוקה למישהו שיוכל להסתכל על אותה המציאות מנקודת מבט אובייקטיבית. על כן, פניתי לפסיכולוגית המתמחה בעבודה עם ילדים על מנת שתלווה אותי באותו התהליך בו אני מלווה הורים אחרים, כעת, מצדה השני של הכורסא. אפשר לקרוא לתהליך זה הדרכת הורים, או ייעוץ הורי, שהמוקד בו הוא הילדים כמובן, בו הרגשות שלנו כהורים הם מוקד עיקרי ומהותי בפגישה זאת.

כמה קשה ונפלא זה היה. כן, גם קשה וגם נפלא.

תחילה, קשה לסמוך על מישהו אחר, גם אם הוא פסיכולוג ילדים, כלומר, איש מקצוע אשר אמור לתת מענה מדויק. קשה לסמוך על מישהו שלא יבקר את ההורות שלך, שלא ישפוט אותך ושידע להכיל את כל כאב ההורות. להבין, לחבק. קשה לסמוך על מישהו, גם אם הוא פסיכולוג ילדים מבריק, גם אם הוא מטפל שנים רבות, גם אם הוא מכיר ויודע לערוך טיפול רגשי נהדר. קשה, כי זאת הבטן הרכה שלנו. כולנו רוצים להיות ההורים הטובים ביותר לילדים שלנו ורובנו מתכווצים וכואבים למשמע הערות שונות הקשורות לחינוך שלנו, אשר נזרקות לעברינו ללא הכרה מקרובים, ממכרים או סתם מאמא אחרת בגינה. כן, גם אם זה מהכוונות הטובות ביותר.

לאחר ששוחחתי באריכות על החששות והפחדים הללו עם הפסיכולוגית, נוכחתי שאני מרגישה הקלה. התחושה הייתה שאנחנו יחד בסירה ושהיא איתי, עוזרת לי בנטל ובכאב הגדול. החשש שהיא תשפוט אותי התבדה לגמרי. כעת הרגשתי את התחושה של הנפלאות. תחושה של ביחד, של קרבה. הפסיכולוגית הצליחה להבין את התחושות שלי כאילו היו שלה. את הרצון לאסוף את הגוזלית שלי בידיים ולברוח איתה הביתה, את רגשות האשמה ואת התסכול הרב ש"רק היא עוד לא משחקת עם ילדים". ברגע שהרגשתי מובנת, יכולנו להתחיל לעבוד.

העבודה הטיפולית, גם בהדרכת הורים וגם בטיפול רגשי עבור ילדים היא מורכבת. מצד אחד, עבדנו על התחושות שלי, הבנו מה התחושות שלי מייצרות, וכמה החששות שלי עוברים אל הגוזל המתוק שלי שחושש גם הוא. לצד זה, קיבלתי עצות פרקטיות, יחד בחנו אילו מהעצות מתאימות למשפחה שלנו ואילו לא. ההפנמה כי הקושי הוא מסע שאנו עוברות ביחד, והמסע הזה יכול להיות מעצים ומחזק או הרסני עזר לי באופן אישי להתחבר לכוחות שלי ושל הקטנה שלי. חלק גדול מהעבודה היה גם להבין מה הצרכים שלה, מה יעזור לה להתגבר ולהסתגל. התשובות כמובן הגיעו בשיתוף פעולה, הפסיכולוגית עזרה לי להגיע לתובנות ולתשובות שהיו בתוך תוכי, מתוך הכרות משמעותית וקרובה עם הילדה שלי. בחשיבה עמוקה על התהליך אני יכולה להגיד כעת, שלא רק שאני מרגישה בטוחה יותר בבת שלי וביכולות שלה להסתגל (בקצב שלה ובתנאים שחשבנו עליהם יחדיו), אלא שאני גם מרגישה בטוחה בעצמי כאמא, אני מרגישה בטוחה בהורות שלי וביכולת שלי להיות חזקה, להיות הסלע של הבת שלי בתקופות של שינויים ושל משברים כאשר היא מרגישה חוסר יציבות, קושי ותסכול.  לא אגיד שאני מחכה למשבר הבא שלנו, אבל אני בהחלט אגיע אליו מוכנה ובטוחה ביכולת שלנו לשרוד אותו, להתחזק ולצמוח ממנו. ותמיד אשמור לי את הפתח לצעוד אל עבר המשרד של האשה שגרמה לי להרגיש בטוחה ויציבה וליוותה אותי במסע הזה, של ההיכרות שלי את עצמי ואת בתי.

לקריאה נוספת: https://mabat-laregesh.co.il

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא