מה ההבדל בין חלום צלול לרגיל

חלימה מודעת, או בשם המוכר יותר "חלום צלול", היא תופעה שבה אדם החולם חלום מודע לכך שהוא חולם ואף לעיתים מסוגל לשלוט במהלך החלום ולזהות את מחשבותיו ורגשותיו בזמן החלום. השליטה ב"תסריט" החלום מאפשרת להשפיע באופן ניכר על החוויה והתחושה הנלווית אליו ולכן תופעה זו מושכת התעניינות רבה ואנשים רבים נוקטים בפעולות שונות כדי לחלום חלומות צלולים. מה הסיכוי שתחלמו חלום צלול, והאם זה מסוכן? על שאלות אלה נענה במאמר הבא.

 

מה קורה במהלך חלום צלול?

חלום צלול מתרחש בשלב החמישי של מחזור השינה – שנת REM, שזהו השלב שבאופן כללי חולמים בו חלומות. חלימה צלולה מאופיינת בתנועות ידיים מהירות, קצב לב מוגבר ופעילות גלי מוח המזכירה את הפעילות המאפיינת את המוח בזמני הערות.

 

חלום צלול – מה הסיכוי שזה יקרה לי?

קרוב ל-55 אחוז מהאוכלוסייה יחלמו לפחות חלום צלול אחד במהלך חייהם, אך חלומות צלולים קבועים הם תופעה נדירה המתרחשת רק בקרב כרבע מהאוכלוסייה. עם זאת, ישנן מספר פעולות שניתן לבצע כדי להגדיל את הסיכוי לחלום חלום צלול.

 

כיצד ניתן להגביר את הסיכויים לחלום צלול?

ישנן מספר פעולות שתוכלו לבצע לשם כך:

 

הגבירו את משך שנת ה-REM

שנת REM זהו השלב החמישי במחזור השינה בו אנחנו חולמים חלומות, ולכן הארכתו תגביר את הסיכוי לחלום צלול. באופן כללי אימוץ הרגלי שינה בריאים תאריך את שנת ה-REM ומכאן את הסיכוי לחלום צלול.

 

אמצו הרגלי שינה בריאים

הרגלים כאלו כוללים הימנעות ממסכים לפני השינה, שינה בחדר חשוך, שימוש במחשבון שינה, הימנעות מקפאין ואלכוהול לפני השינה וסביבת שינה מרגיעה הכוללת חדר חשוך ללא מכשירים אלקטרוניים. הרגלי שינה בריאים ישפרו את השינה שלכם מצד אחד ומצד שני יגבירו את הסיכוי לחלום צלול.

 

כתבו יומן חלומות

ניהול יומן חלומות יסייע לכם לזכור אותם טוב יותר וכך להיות מודעים יותר להתרחשותם. חלומות הם דבר שקל לשכוח, ולכן מומלץ לשמור מחברת וכלי כתיבה ליד המיטה ולרשום את כל מה שאתם זוכרים מהחלום ברגע שתתעוררו.

 

יתרונות חלומות צלולים

 

מצמצמים תופעות של סיוטי לילה

השליטה שלנו במהלך החלום מאפשרת לנו להפוך את החלום לנעים וסימפטי יותר ולהימנע מסיוטי לילה ובכך להפחית תופעות שליליות הקשורות בהם, כגון חרדות.

 

הגברת היצירתיות והדמיון

הקשר בין יצירתיות לחלומות צלולים הו דו סטרי – יצירתיות מגבירה את הסיכוי לחלום צלול וחלום צלול מפתח את היצירתיות.

 

שיפור יכולות מוטוריות

התנועות המדומות שאנחנו מבצעים בחלומות הצלולים משפרים את אותן תנועות שאנחנו עושים בפועל בחיים האמיתיים, שכן בחלומות אלה מופעלת קליפת המוח החושית ששולטת בתנועה בשעות הערות.

 

חלום צלול – האם זה יכול להיות מסוכן?

עבור רוב האנשים חלומות צלולים הם בטוחים ואינם מסוכנים, אולם עבור מי שסובל מהפרעות בריאות הנפש עלולים לסבול ממספר סיכונים כגון הפרעות שינה, החרפת בעיות נפשיות כגון דיכאון וחרדה, ניתוק מהסביבה וטשטוש הגבול בין העולם האמיתי לחלומות.

 

חלום

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא