המסמכים הדרושים לכל שלב בדרך להשגת האזרחות הפורטוגלית

על מנת להבין את התשובה לשאלת הבדיקות הרפואיות אסקור בקצרה את המסמכים והבדיקות הדרושות בשלבים השונים להוצאת הדרכון הפורטוגלי.

 

המסמכים הדרושים לאישור הקהילה היהודית

הקהילה היהודית היא השלב הראשון בדרך לדרכון הפורטוגלי. ממשלת פורטוגל העניקה לה את הכוח לבחון אילו מהמגישים הם חלק ממגורשי ספרד ואלו לא.

הוכחת הקשר לגירוש פורטוגל כוללת הגשה של מסמכים שונים, אותם יש להגיש באופן המסודר והמקצועי ביותר בכדי למנוע עיכובים ותשלומים נוספים לשווא.

בשלב הזה מצרפים קודם כל מסמכים שמוכיחים את הקשר למדינת ישראל. לרוב זה קל, למשל בצירוף של תעודת זהות ישראלית, דרכון ישראלי ותעודת לידה. במידה והמגיש נשוי כל מסמך שמראה סטטוס של נישואין (אם המגיש לא נשוי – את של הוריו). כאן הבדיקות הרפואיות יכולות לשחק תפקיד, הגשה של מסמכים שמראים כי הטיפולים הרפואיים כולם נעשים בישראל, לצד תשלומים שוטפים לקופת החולים יכול להראות שמרכז החיים הוא ישראל.

במקביל למסמכים המוכיחים את הקשר לישראל, יש להגיש מסמכים שמראים את הקשר של המגיש לפורטוגל. לכן, יש לצרף אילן יוחסין משפחתי (תוצר של המחקר הגנאולוגי, כלומר, המחקר שמוכיח את שורשי המשפחה עם האישורים המתאימים). אילן יוחסין תקני כולל תיאור מדויק של לפחות שלושה דורות אחורה – תאריכי לידה, נישואין ומקומות לידה. עץ משפחה לא מדויק יכול להוות עילה לדחייה, לכן חשוב מאוד לדייק.

במידה ואילן היוחסין לא מראה קשר לשם משפחה שנמצא במאגר השמות של הממשלה הפורטוגלית (רשימת שמות ארוכה שלבעלי השמות האלו ישנו קשר מוכח לפורטוגל), יש לצרף מסמכים שמראים את הקשר לפורטוגל, בין אם דרך שפת הלדינו, בגדים מסורתיים, היסטוריה של קהילה, דרך יצירתית יכולה להיות דרך מחלות עדתיות מסוימות שמאפיינות את מגורשי פורטוגל, במידה וישנה מחלה מן הסוג הזה – מסמכים רפואיים מתאימים יכולים לסייע מאוד.

ניתן למצוא מידע נוסף באתר https://portuguesecitizen.co.il

 

המסמכים הדרושים לאישור ממשלת פורטוגל

השלב הבא הוא אישור ממשלת פורטוגל. כעת, הקהילה היהודית אישרה שאתה צאצא של גירוש פורטוגל. כעת ישנם מסמכים רבים שיש להגיש לבירוקרטיה הפורטוגלית. יש לתרגם מסמכים רבים, להעבירם אישור נוטריוני ועוד.

חלק מן המסמכים הדרושים כוללים את האישור מהקהילה היהודית (שניתן בשלב הקודם), צילום של תעודות הלידה, הזהות, היושר ודרכון לאחר שעברו אישור נוטריוני ותרגום לפורטוגזית.

אם חסרים מסמכים מסוימים, למשל חוסר במידע באילן היוחסין, יש להיעזר באנשי מקצוע. אם המגיש  גר בצפון הארץ, ניתן להיעזר בשירותיהם של משרדים שמתמחים בהוצאת דרכון פורטוגלי בחיפה.

 

אז מה תפקידן של הבדיקות הרפואיות ?

לכל אחד יש היסטוריה משפחתית ייחודית. בדיקות רפואיות ישראליות יכולות להוכיח את הקשר לישראל וגם במקרים מסוימים יכולה להוכיח קשר לקהילה בפורטוגל. מעבר לזה אין בדיקות ייחודיות שנדרשות.

 

פספורט

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא