התעלמות מתסמינים של התקף לב – מה ההשלכות המשפטיות?

התקפי לב והיו ונשארו בעשורים האחרונים אחד מגורמי התמותה הגדולים ביותר בישראל ובעולם. מיקומם של התקפי הלב נע בין המקום הראשון לשלישי בגורמי המוות ברוב מדינות העולם. לכן חשוב מאוד לאבחן התקפי לב בצורה מהירה ונכונה ולטפל בהם בצורה מיידית. אבל מה קורה במקרים שהצוות הרפואי לא עשה זאת?

 

התקף לב או אוטם בשריר הלב, הסבר תמציתי

התקף לב או בשמו המקצועי יותר – אוטם בשריר הלב, הוא מצב של ירידת זרימת הדם אל חלק מהלב בשיעור של 70% לפחות. במקרים אלה תפקודו של הלב, שחשוב לתפקודן של כלל מערכות הגוף, עלול להיפגע לזמן קצר או ארוך. בנוסף לכך, התקפי לב יכולים לגרום לנזקים ארוכי טווח ללב עצמו.

אוטם בשריר הלב נוצר בדרך כלל מהצטברות של חומרים שונים כמו כולסטרול או סוכר על הדפנות של עורקים מרכזיים שמובילים אל הלב. במקרים מסוימים, מתנתק קריש דם מעורק שסמוך ללב, וגורם לחומרים נוספים להצטבר עליו בצורה שגורמת לסתימה מהירה של עורק זה.

 

תסמינים של התקף לב בגברים ובנשים

התסמינים הנפוצים ביותר במקרים של התקפי לב, הם כאבים או חוסר נוחות בפלג הגוף העליון. כאב או חוסר נוחות זה מופיע באזור החזה, הידיים, הבטן והצוואר. בדרך כלל בקרב גברים תהיה תחושת כאב או לחץ חזק באזור, ואילו אצל נשים נפוץ יותר שתהיה תחושה כללית וקשה של חוסר נוחות. בנוסף לכך בחילות, הקאות, חולשה, סחרחורת ואפילו תחושה של פחד קיצוני, הם תסמינים של אוטם בשריר הלב.

 

משמעות הטיפול המהיר בהתקף לב והסכנות בדחיית טיפול

אבחון וטיפול מהר של אוטם בשרירי הלב יכול לעשות את ההבדל בין חיים למוות. בנוסף לכך, ההשלכות של התקף הלב על החולה יוחמרו משמעותית אחרי כל מספר דקות בהן הוא לא קיבל טיפול בעת שהוא סובל מהתקף לב. לכן, חוסר אבחון או חוסר טיפול מתאים במצב שכזה, יכול להגיע בקלות לכדי סכנת חיים. בתחום רשלנות רפואית התקף לב הוא מצב גורלי של ממש.

 

רשלנות רפואית בטיפול ואבחון של אוטם לבבי והפיצויים לנפגע

למרבית התקפי הלב יש סימנים בולטים יחסית, וניתן לאבחן אותם במהירות יחסית ובצורה מוחלטת בקלות רבה ברגע שחושדים בכך. במקרה והצוות הרפואי התעלם מתסמינים שעשויים להעיד על התקף לב, השתהה באבחון המצב או במתן טיפול מתאים, הנפגע יוכל להגיש תביעת נזיקין בשל כך ולזכות בפיצויים, שלעיתים סכומם עולה על מיליון שקלים.

 

השלכות משפטיות של רשלנות רפואית בהתקפי לב – סיכום

התקף לב או אוטם של שריר הלב, הוא מצב של ירידת זרימת הדם אל הלב על ידי עורקים שסמוכים לו ברמה של 70% או יותר. מצב זה עלול לגרום למוות וגם לפגיעות קשות ולצמיתות. במקרים שבהם הצוות הרפואי שביצע טיפול בחולה, לא אבחן או טיפל באוטם בצורה יעילה, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית לקבלת פיצויים.

רשלנות רפואית התקף לב

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא