ועדה להתאמת רכב – התאמת רכב לאנשים עם מוגבלות – מהי?

בכל מקרה שבו אדם זקוק להתאמת רכב לאנשים עם מוגבלויות, יהיה ניתן לעשות זאת באמצעות ודרך הגורמים הרלוונטיים, עליהם אנחנו נדבר וגם נסביר על התהליך, על מה שצריך להצטייד בו (מבחינת מסמכים) ועוד. הנה כל הפרטים על ועדה להתאמת רכב:

אנשים רבים במדינת ישראל זקוקים להתנייד ממקום למקום, והם עושים זאת מבלי לחשוב פעמיים. אבל קיימות אוכלוסיות גדולות בארץ שצריכות לשקול צעדים ולחשוב יותר מפעמיים כשהן יוצאות מהבית ומבקשות להתנייד. אוכלוסיות של אנשים בעלי מוגבלויות, במקרים רבים יצטרכו ועדה להתאמת רכב, וזאת בכדי שהניוד יהיה כמה שפחות מסורבל וכמה שיותר אפשרי בעבורם.

 

פנייה לגורמים הרלוונטיים עבור התאמת רכב לאדם עם מוגבלות

באמצעות הפנייה לגורמים הרלוונטיים ולאחר הוועדה להתאמת הרכב לאדם בעל המוגבלות, גם אוכלוסיות המתמודדות עם מוגבלויות יוכלו להתנייד מנקודה X לנקודה Y מבלי לחשוב פעמיים. אם אתם זקוקים להתאמת רכב לאנשים עם מוגבלויות, אתם תוכלו לפנות למכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) בכדי לבצע את ההתאמות הנדרשות.

יחד עם זאת, הפנייה עצמה אינה מתבצעת ישירות למרב"ד. מאחר שהוועדה להתאמת רכב פועלת מכוח סעיף 9(א) להסכמים בדברי ניידות שנחתמו בין ביטוח לאומי למשרד האוצר, אתם תצטרכו לפנות לביטוח לאומי ראשית.

 

מידע נוסף על ועדות להתאמת רכבים לאנשים עם מוגבלויות

על פי ההנחיה של ביטוח לאומי, מרב"ד יתאימו בעבור האדם בעל המוגבלות את רכבו המותאם אישית. בנוסף, גם יותקנו ברכב אביזרי הנהיגה הנדרשים לאותו נהג. בבואכם לפנות לביטוח לאומי בכדי שהם יעבירו את הבקשה למרב"ד, אתם תצטרכו לפנות למחלקת ניידות בביטוח הלאומי.

חשוב לדעת, כשתתבקשו להגיע לוועדה להתאמת הרכב שלכם, יהיה צורך קודם כל לבדוק איזה סוג של רכב מייצג נבחר עבורכם. מאחר שהמסמכים משתנים ממקרה למקרה (כל אדם והמוגבלות שהוא מתמודד איתה), אתם תתבשרו אישית לגבי סוגי המסמכים שיהיה עליכם להמציא ולספק לאותו יום של וועדת הרכב.

 

יש להגיע לוועדה מוקדם ולצפות לעיכובים

בבואכם לוועדה עצמה, יש להגיע לפחות חצי שעה לפני תחילת הדיון, ויהיה עליכם לקחת בחשבון כי ייתכנו עיכובים כאלו ואחרים. זאת, מכיוון שלעיתים יש לזרז תהליכים עבור אנשים עם מוגבלויות חמורות. מבחינת מלווים, אתם בהחלט יכולים להגיע עם מלווה קרוב, כמו למשל בן משפחה או בן זוג.

חשוב לדעת, במקרים מסוימים ייתכן שאתם תתבקשו לעבור מבחן נהיגה חוזר. מדוע? מאוד פשוט – מאחר שהרכב מותאם לך אישית וגם מתקינים בו לעיתים אביזרי נהיגה חדשים שאינכם מכירים, יש צורך לבחון את היכולות שלכם לנהוג ברכב המחודש.

 

לאחר כמה זמן מקבלים תשובה מ-מרב"ד?

בדרך כלל, אתם תקבלו תשובה לאחר כ-30 ימים מסיום הוועדה, ויתבשר לכם באם זכויותיכם אושרו או לא. לאחר 30 ימים, אתם תצטרכו לפנות למוסד הביטוח הלאומי ולברר את זכויותיכן החדשות. אם הבקשה שלך נדחתה, כמובן שאתם יכולים להגיש ערעור.

את הערעור אתם תגישו למוסד הביטוח הלאומי, ולא למרב"ד. מבחינת פרטים יבשים אבל הכרחיים, כדאי לדעת שהוועדה מתקיימת ברחוב דרך בגין 116, בעיר תל אביב. במידה שאתם מגיעים עם תג נכה, אתם יכולים לחנות את רכבכם החל מהשעה 15:00 בחניית "בית קלקא".

 

חניה בצמוד ל-מרב"ד | ועדות התאמת רכבים לאנשים עם מוגבלויות

החניה היא ללא עלות כספית, והכניסה אליה היא דרך רחוב "איסרליש". חשוב לזכור להביא עמכם תעודה מזהה, או רישיון נהיגה. במידה שתגיעו ללא תעודה מזהה עם תמונה עליה, הוועדה שלכם תדחה והפנייה שלכם לא תעלה לבירור ודיון.

והכי חשוב מהכול, אנחנו ממליצים לכם להתחיל לברר על סוגי המכוניות שתוכלו לרכוש. תוכלו לעשות זאת באמצעות חברת קפיטל מוטורס, סוכנות הרכב האטרקטיבית ביותר בארץ. תוכלו למצוא המון מידע שימושי באתר שלהם בכתובת הזו – https://www.cmotors.co.il ושם גם תמצאו את צי הרכבים הנמכר ומשווק בסוכנות. כדאי לדעת, חברת קפיטל מוטורס מחזיקה במוניטין רב שנים, בצי רכבים מכל הדגמים והסוגים. תוכלו להיעזר בצוות המומחים של חברת קפיטל מוטורס, תוכלו להתייעץ עמם ולהגיע להחלטה הכי נכונה. סומכים עליכם שתפעלו נכון ותמשיכו להתנהל כמו הצרכנים החכמים שאתם. בהצלחה!

 

תו נכה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא