כל מה שצריך לדעת לפני השתלת שיניים

השתלת שיניים נעשית מתוך מטרה לשקם את הפה של המטופל, ההשתלה מבוצעת לרוב מסיבות רפואיות, הכנו מדריך על כל מה שצריך לדעת לפני השתלת שיניים כדי שתוכלו להבין מה כרוך בהליך והאם הוא מתאים לכם.

סיבות רפואיות להשתלת שיניים

השתלות שיניים מתאימות במיוחד למטופלים שסובלים ממצב בריאותי ירוד של השיניים, ברמה הדורשת עקירה, מטופלים אלה יכולים להחליף את השיניים המקוריות בשתלים מלאכותיים.

השתל עשוי ממתכת חזקה שעליה מורכבת חרסינה למטרות אסתטיות, החלק התחתון של השתל מוחדר לתוך החך במקום שבו נעקרה השן המקורית.

חשוב להבין שלא בכל מצב הפתרון הטוב ביותר הוא השתלת שיניים, במקרים מסויימים ניתן לשים גשר במקום השן החסרה שתהווה תחליף יעיל לשן שאבדה, הליך זה מתאים בעיקר לשיניים שלא נמצאות בחזית הפה.

הסיבות שבגינן מעדיפים רופאים לבחור בהליך זה הוא העובדה שמדובר בהליך לא חודרני והסבל הכרוך בו נמוך יותר, יתרון אחר של הגשר הוא העובדה שהוא חזק יותר וכך הסיכון לחזור לרופא נמוך יותר.

להשתלת הגשר יש גם חסרונות מעבר לפן האסתטי, לעיתים כדי לבצע את ההשתלה צריך לשייף שיניים קיימות ובריאות, שיוף זה יכול להביא לפגיעה בבריאות הפה בטווח הארוך.

בכל מקרה לפני כל הליך מסוג זה כדאי להיפגש עם מספר רופאים ולשמוע כמה דעות לפני שמקבלים החלטה סופית בנוגע להליך.

השתלת שיניים

תהליך השתלת שיניים

הליך השתלת השיניים כולל בתוכו מספר שני שלבים משמעותיים, הראשון כולל בתוכו את החדרת השתלים הדנטליים והשני קשור בקליטת השתלים לאחר תקופת המתנה.

שיעור ההצלחה של ההליך נחשב לגבוהה למדי – מעל 95 אחוזים, ובסופו המטופל יהנה מהאפשרות לחייך חיוך מלא בשיניים לבנות ולחזור לתפקוד מלא של הפה והלסת.

 

שלב החדרת השתלים הדנטליים

מדובר בהליך רפואי מלא, לרוב המטופל מורדם באופן מקומי ובמקרים חריגים בהרדמה מלאה. במהלך הניתוח הרופא המטפל מתקין את השתלים בלסת של המטופל בטכניקות שמשתנות בהתאם לנסיבות ובהתאם למצבו הרפואי של המטופל.

תקופת ההחלמה וקליטת השתלים

לאחר שהשתלים הדנטליים מותקנים יש תקופה שאורכת בין 3 חודשים לקצת יותר מחצי שנה בה השתלים נקלטים בלסת של המטופל. בסוף התקופה מלבישים על גבי השתלים את כתר החרסינה שמעניק למטפל חיוך לבן ובוהק.

סיבוכים אפשריים בניתוח

כמו בכל ניתוח גם ניתוח להשתלת שיניים יכול להוביל לסיבוכים הנפוצים שבהם הם הסיבוכים הבאים:

פגיעה בעצב הלסת התחתונה – במהלך הניתוח יכולה להיגרם פגיעה לעצב, פגיעה זמנית או קבועה. השלכות הפגיעה הן תחושה הדומה לתחושה שחווה מטופל אצל רופא שיניים לאחר הרדמת האזור.

זיהום שלאחר הניתוח – במהלך הניתוח האזור שבו מבוצעת ההשתלה יכול להזדהם, הדבר יכול לפגוע בהליך הקליטה של השתל ואף לדחייתו, הקפדה על היגיינה וחיטוי של המכשירים מצמצם בצורה משמעותית את הופעת התופעה.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא