אילו הדרכים להימנע מסרטן צוואר הרחם

סרטן צוואר הרחם הוא הסרטן הרביעי השכיח ביותר בעולם בקרב נשים. יותר מ-300 אלף נשים מאובחנות מדי שנה, רובן במדינות מתפתחות, בהן סרטן צוואר הרחם הוא הסרטן השני הכי שכיח בקרב נשים. הסיבה העיקרית לכך היא חוסר נגישות של האוכלוסייה לבדיקות לגילוי מוקדם ולמעקב.

סרטן צוואר הרחם מתגלה בעיקר אצל נשים צעירות מתחת לגיל 50 אך יכול להתפתח גם בגיל מאוחר יותר ולכן חשוב להמשיך לבצע בדיקות גם בגיל מבוגר יותר.

בשנים האחרונות יש ירידה ניכרת בתמותה מסרטן צוואר הרחם במדינות מפותחות בכלל ובישראל בפרט. הסיבה העיקרית לכך היא בדיקות הסקר המתבצעות לאבחון מוקדם והחיסונים נגד נגיף הפפילומה שכלולים בסל הבריאות.

 

גורמי סיכון

סרטן צוואר הרחם כמו כל סרטן מגורמי ביכון כלליים כמו עישון. אך לסרטן צוואר הרחם יש גם גורמי סיכון ייחודיים הקשורים למיקומו ולתפקידו כאיבר.

גורם הסיכון העיקרי בעולם המודרני כיום הוא נגיף הפפילומה האנושי. נגיף זה פוגע בתאי עור וריריות. יש הרבה מאוד תתי זנים של הנגיף שרובן כלל לא גורמים לסרטן. אך יש מספר קטן של זנים שמעלה את הסיכוי להתפתחות נגעים סרטניים.

גם עם היחשפות לנגיף, רוב האוכלוסייה לא תחלה בסרטן. יש צורך בגורמים נוספים שיהוו סביבה פורייה לנגיף. לדוגמה, מכיוון שמדובר המחלה זיהומית, נשים שיש להן בעיות במערכת החיסון פגיעות יותר.

גורמי סיכון נוספים שנמצאו הן הריונות מרובים בגיל צעיר, למרות שעוד לא מצאו את הסיבה לכך. וגלולות למניעת היריון. יש לזכור שגלולות גם עוזרות למנוע סוגים אחרים של סרטן, ולכן על כל אישה להתייעץ עם רופא הנשים שלה בהתאם למצבה האישי.

רחם

 

חיסון נגד נגיף הפפילומה האנושי

הדרך העיקרית היום למנוע את סרטן צוואר הרחם היא בעזרת חיסון נגד נגיף הפפילומה האנושי. החיסון הקיים היום מגן מפני 4 זנים שונים של נגיף הפפילומה. בישראל היום החלו בתוכנית חיסון לאומית נגד נגיף הפפילומה. החיסון ניתן בשתי מנות בהפרש של 6 חודשים זו מזו בהזרקה לשריר הזרוע.

יש לזכור שהחיסון מגן רק אם עוד לא נחשפת לווירוס ולא מועיל לאחר הידבקות. נגיף הפפילומה עובר במגע ישיר בעת קיום יחסי מין לא מוגנים. לכן, מומלץ להתחסן לפני תחילת קיום יחסי מין.

 

בדיקות לגילוי מוקדם

יש מספר בדיקות שנועדו לאתר שינויים בצוואר הרחם בשלב מוקדם. הבדיקות נועדו לאתר גידול סרטני בשביל אבחון מוקדם ולא למנוע את הסרטן.

הבדיקה העיקרית היום היא בדיקת פאפ, בה דוגמים רקמת תאים מסרטן צוואר הרחם. ההמלצה היום היא לעשות את הבדיקה כל שלוש שנים. הבדיקה מתבצעת על ידי רופא נשים בביקור שגרתי ואין לה תופעות לוואי.

הבדיקה אינה מושלמת ולכן חשוב לבצע אותה באופן שגרתי. עדיין היא הביאה לירידה במספר החולות בסרטן צוואר הרחם בעולם.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא