מהי בדיקת רפלקס אקוסטי

מאחר שכולנו חווים גירויים שמיעתיים רבים ובעוצמות משתנות במהלך היום, הגוף מגן על עצמו באמצעות מנגנוני הגנה שונים כמו מנגנון הנקרא רפלקס אקוסטי. בואו נבין  במה מדובר ומה היא בדיקת רפלקס אקוסטי.

הגוף שלנו תמיד פועל באמצעות תגובות אוטומטיות שונות ובלתי רצוניות. ברוב הכמעט מוחלט של המקרים, פעולות אלו ייעודיות עבור מניעת נזקים בריאותיים שונים. בואו נסביר את זה במילים יותר פשוטות. אם עובר לידינו אמבולנס אשר משמיע את צליליו העוצמתיים, הגוף שלנו ומערכת השמיעה חייבים להתגונן מפני הווליום החזק של אותן סירנות. כיצד זה קורה? אתם מוזמנים להכיר מנגנון הגנה של הגוף הנקרא רפלקס אקוסטי, שבמהלכו מתרחש כיווץ השרירים באוזן התיכונה.

 

התגוננויות של הגוף מונעות נזקים בריאותיים: רפלקס אקוסטי

לאחר שהגוף "מחליט" על דעת עצמו לכווץ את שרירי האוזן התיכונה, האנרגיה אשר מועברת לאוזן הפנימית מופחתת בכמה וכמה מונים. במילים פשוטות יותר, האוזן שלנו מורכבת גם מהאוזן התיכונה וגם מהשבלול, כאשר השבלול הוא בעצם האוזן הפנימית. באופן קבוע וטבעי לחלוטין, אנרגיה תמיד מועברת מהאוזן התיכונה לאוזן הפנימית.

כאשר העוצמה של הצליל מאוד גבוהה, השרירים באוזן התיכונה מתכווצים ומפחיתים את עוצמת העברת האנרגיה לאוזן הפנימית (לשבלול). וזהו התהליך הנקרא רפלקס אקוסטי. למעשה, מדובר בסוג של פעולה "טכנית" של הגוף, מה שמסוגלים לבצע מכשירי שמיעה איכותיים גם כן. במקרים מסוימים, אנשים בעלי מכשירי שמיעה (איכותיים) יכולים לווסת את אותן עוצמות של גירויים סביבתיים שאנחנו, בתור אנשים ללא מכשירי שמיעה, לא יכולים

 

אם כך, מה היא בדיקת רפלקס אקוסטי?

האמת, שפשוט מאוגד להבין מה היא בדיקת רפלקס אקוסטי. באמצעות מכשיר הנקרא טימפנומטר, ניתן לבדוק האם הפעולה של כיווצי השרירים באוזן התיכונה היא אכן תקינה אצל האדם, שכנראה מתלונן על בעיות שמע כאלו ואחרות.

מה יוביל אדם להגיע לבדיקת רפלקס אקוסטי בכלל? שאלה מצוינת. בואו נפעיל את ההיגיון רגע. אם שרירי האוזן התיכונה אינם מתכווצים, או שמא קיימת בעיה אחרת אשר בעקבותה האנרגיה אינה מופחתת כאשר היא מועברת לאוזן הפנימית, הרי שהתוצאה תהיה ברורה – שמיעת צלילים בעוצמה משתנה ולא מווסתת.

 

מי אמור לעבור בדיקת רפלקס אקוסטי ומי לא?

בחלק גדול מהמקרים, מבצעים את הבדיקות האלו גם בציבור הלוקה בשמיעתו, כמו למשל בציבור החירש. לידיעתכם, בכדי לבצע בדיקת רפלקס אקוסטי, לא יהיה שום צורך לקבוע פגישה אצל הרופא המשפחתי שלכם, גם לא אצל רופא אף אוזן גרון.

באפשרותכם לקבוע פגישה אצל קלינאית תקשורת, וניתן יהיה לעבור שם את הבדיקה הזו. חשוב לדעת, הבדיקה אינה מלווה בכאבים, היא לא מלחיצה ועורכת כמספר שניות בלבד. הבדיקה מבוצעת בכלל הציבור אם יש צורך, כולל אצל מבוגרים, אצל ילדים ובציבור הלוקה בשמיעתו.

רופא מומחה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא