מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא פרנסה לביתם, זוכים ליחס משפיל ומבזה, אשר שם אותם תחת לחץ קבוע. אז מה היא בעצם התנכלות במקום העבודה? אם אכן היא מתרחשת, מה אפשר לעשות בנדון?

 

התנכלות תעסוקתית

התנכלות במקום העבודה, או בשמה האחר התנכלות תעסוקתית, היא תופעה במסגרתה עובד או ממונה מתנכל לעובד אחר באופן שיכול לבוא לידי ביטוי בדרכים רבות ומגוונות. כמו כן, התנכלות שמרחשת באופן מתמשך יכולה להביא להשלכות קשות על המושא להתנכלות, כך שהוא עלול לאבד את היכולת להגיע למקום עבודתו עקב ההתנכלות הקשה. במידה ואכן קיימת התנכלות תעסוקתית, קיימים אמצעים משפטיים אשר במסגרתם ניתן לפעול, זאת יש לעשות בעזרת עורך דין דיני עבודה.

 

איזה חוק מאפשר זאת?

לפני כ-8 שנים, הובאה לכנסת הצעת חוק שמטרתה להסדיר ולטפל בהתנכלות בעבודה. כמו כן, הצעת החוק עברה בקריאה טרומית, אך לא הגיעה לידי חקיקה ולא התווספה לספר החוקים. יחד עם זאת, עצם העיסוק בנושא העלה את המודעות לתופעה וכך נוצרו נתיבים עקיפים באמצעותם ניתן ליישב באופן משפטי את התופעה. כלומר, באמצעות חוקים אחרים, ניתן לפתוח בהליכים מול המתנכלים בעבודה.

 

מה נחשב להתנכלות בעבודה?

כאמור, התופעה של התנכלות תעסוקתית עוד לא הוסדרה בחוק באופן רשמי, אך בכל זאת ניתן לייחס למספר מצבי התנכלות את ההגדרה "התנכלות תעסוקתית". כיום, אלו הצורות בהן התנכלות במקום העבודה יכולה לבוא לידי ביטוי:

  • התנכלות שבאה לידי ביטוי על ידי מעשי בריונות ופגיעה בכבוד האדם
  • התנכלות המיוחסת להפרת חוק שוויון ההזדמנויות במקום העבודה
  • התנכלות כתוצאה מחשיפה של שחיתות במקום העבודה
  • התנכלות על רקע הטרדות מיניות
  • התנכלות על רקע אלימות פיזית או נפשית במקום העבודה

 

באילו מקרים אפשר לגבש תביעה?

באופן רשמי, תחת כל אחד מהסעיפים שהוזכרו בפסקה הקודמת ניתן לגבש תביעה כנגד מי שהתנכל. יחד עם זאת, צריך להודות בכנות כי במקרים רבים תביעות העוסקות בהתנכלות תעסוקתית לא מתגבשות לידי תוצאה רצויה, שכן הנושא עדיין לא מוסדר באופן חוקי והוא נשען על חוקים אחרים.

כדי לוודא אם מקרה נתון עונה על ההגדרה באופן שיוכל להביא לזכייה, כדאי להיוועץ בעורך דין דיני עבודה. באופן הזה, ניתן יהיה לדעת אם כדאי להתחיל בתהליך.

 

לסיכום – אל תוותרו על הזכויות שלכם

התנכלות במקום העבודה היא תופעה קשה מנשוא, כשהיא נמשכת לאורך זמן היא עלולה להיות בלתי נסבלת. כמו כן, קיימים אמצעים חוקיים אשר בעזרתם ניתן להביא לצדק בהקשר הזה, אך המלאכה אינה פשוטה ודורשת מיומנויות משפטיות ייחודיות. בכל אופן, אם נפלתם קורבן להתנכלות במקום העבודה, אל תוותרו אל הזכויות הבסיסיות שלכם! בהצלחה.

עורך דין דיני עבודה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך