עורך דין דיני עבודה בפתח תקווה – בריאות בעבודה – מה חובת המנהל?

כל מנהל יודע שעל מנת להגיע ליעדים שהציב לו ולעובדיו על העובדים להיות בקו הבריאות ולהרגיש בטוחים וחיוניים.

מתוך כך מנהלים רבים רואים ערך רב בגיבוש אסטרטגיה לשמירה וקידום בריאות העובדים בחברה. מנהלים שכאלה יעודדו את העובדים שלהם להקפיד על תזונה נכונה והתעמלות מתוך הבנה שהדבר יתרום להיקף התפוקה ואיכות העבודה.

עם זאת, גם מנהלים שלא רואים בבריאות עובדיהם מטרה שכדאי להשקיע בה מחויבים על פי חוק לספק לעובדיהם תנאי עבודה מסוימים למען שמירה על בריאותם. בכתבה הבאה נתייחס לאותם חוקים שבאים לקדם את בריאות העובדים בסביבת העבודה.

 

עמידה ממושכת או ישיבה

ב-2007 חוקקה הכנסת ה-16 את חוק הזכות לישיבה בעובדה הידוע יותר בכינוי "חוק הקופאיות".

על פי חוק זה, במידה והעובדים מסוגלים לעשות את עבודתם בישיבה, המעסיק מחויב לספק להם אפשרות לשבת. על מקומות הישיבה שהמעסיק מספק להיות בעלי משענת לגב, להספיק למספר העובדים במקום ולהיות זמינים לישיבה במשך כל יום העבודה. לפני שהחוק חוקק מעסיקים רבים נמנעו מלספק לעובדיהם מקומות ישיבה מתוך מניעים שונים.

מחקרים אשר הוכיחו כי עמידה ממושכת מגבירה את הסיכון להתפתחות של קרישי דם עודדה את המחוקקים לשים סוף לתופעה הזאת. כיום מעסיק אשר עובר על החוק ולא מספק לעובדיו אפשרות לשבת מסתכן בתביעה ותשלום פיצויים שעשויים להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים.

 

יצירת סביבת עבודה נעימה ובטוחה

על פי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, כל אדם זכאי להגנה ואין לפגוע בחיים, בגוף או בכבוד שלו. בהתבסס על כך, מעסיק צריך לספק לעובדים שלו סביבת עבודה בטוחה עם תנאים פיזיים ההולמים את צרכיו. תנאים אלו כוללים תאורה נאותה, הגנה מפני פגעי מזג האוויר לרבות, חימום בחורף וקירור בקיץ, גישה למים נקיים ושירותים תקינים בקרבת מקום.

כמו כן, על המעסיק למנוע עישון בסביבת העבודה ולהגביל מפגעי רעש. במקומות עבודה כגון מפעלים, בהם רעש הוא תופעה נפוצה על המעסיק לנקוט באמצעים על מנת להגן על עובדיו כמו למשל לספק אמצעי מיגון מתאימים, להגביל את משך השהייה של העובד בקרבת הרעש ולבצע בידוד אקוסטי בסביבת העבודה.

 

אפשרות להפסקה ומנוחה

הפסקות סדירות הן מרכיב קריטי וחיוני לבריאות הפיזית והמנטלית של כל עובד. על פי החוק, עובד בעבודת כפיים אשר עבד מעל 6 שעות זכאי להפסקה של 45 דקות. אם העובד אינו עובד עבודת כפיים הוא זכאי להפסקות במידה ויום העבודה שלו הוא בן 8 שעות בשבוע עבודה של 6 ימים או 9 שעות בשבוע עבודה של 5 ימים.

בנוסף להפסקות אלו, עובדים זכאים להפסקות לצורך תפילה בהתאם לדתם ואילוצי מקום העבודה. באשר להפסקות שירותים, המעסיק אינו רשאי להגביל אותם או לנכות אותם משכרו של העובד.

בין אם המעסיק שלכם מקדם אג'נדה של אורח חיים בריא ובין אם לא, ישנם זכויות אשר מגיעות לכם מתוקף החוק. חשוב שתדעו מה הן הזכויות שלכם והתעקשו עליהם בהתאם לצורך.

לפרטים נוספים על זכויותיכם בעבודה כנסו:

https://liatfaigel-law.co.il

 

עובדת עם מסיכה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא