פתרונות למחלות נפש שכיחות – הטיפול והמחיר

הפרעות נפשיות או פסיכיאטריות הן דבר שכיח. פעמים רבות מדובר בבעיות שמקורן גנטי ועוברות במשפחה. חלק מהבעיות הנפוצות ביותר בתחום בריאות הנפש הן דיכאון, חרדה והפרעה דו קוטבית. מחלות אלו ואחרות כמוהן מפריעות למחשבות, לרגשות ולהתנהגויות של האדם הסובל מהן. אף שהגילוי כי אדם סובל מהפרעה נפשית עשוי לערער אותו, יש תקווה. כיום, קיימים מגוון טיפולים ופתרונות המסייעים בהתמודדות עם הפרעות נפשיות. במאמר שלפניכם נסקור את הטיפולים השכיחים.

 

סוגים שונים של פתרונות טיפוליים בתחום בריאות הנפש

ישנם מספר סוגים של טיפול לבעיות מתחום בריאות הנפש. הם כוללים:

 

פסיכותרפיה או טיפול פסיכולוגי

טיפול זה נקרא גם טיפול בשיחה. זהו אחד הטיפולים הנפוצים ביותר להפרעות נפשיות וקשיים נפשיים. פסיכותרפיה כרוכה בשיחה על הבעיות האישיות שהמטופל מתמודד עמן, עם איש מקצוע מתחום בריאות הנפש. ישנם סוגים רבים של טיפולי פסיכותרפיה. הסוגים השכיחים יותר, כוללים טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) או טיפול דיאלקטי. טיפול בשיחות נעשה לרוב בתצורה של אחד על אחד. זה יכול להיעשות גם במסגרת קבוצתית או עם המשפחה. טיפול בשיחות פרטניות וקבוצתיות מועיל לעיתים קרובות, ויכול להיות שימושי גם למי שאינו סובל ממצב  נפשי מאובחן ופשוט עובר מצבי חיים מאתגרים (מוות של אדם יקר, גירושין וכו').

מחיר טיפול פסיכולוגי במגזר הציבורי יכול להיות בעלות מוזלת של עד 200 שקלים או להנתן בחינם במסגרת המוסדות הקהילתיים של קופות החולים, בהינתן אישור מהפסיכיאטר המחוזי.

עלות טיפולי פסיכותרפיה במגזר הפרטי נעים בין סכום של 250 שקלים ל 600 שקלים בממוצע.

תרופות מרשם

תרופות פסיכיאטריות הן שיטת טיפול פופולרית נוספת בהפרעות נפשיות. תרופות המשמות לטיפול בהפרעות נפשיות גורמות לשינויים במאזן הכימיקלים במוח המשפיעים על הרגשות ודפוסי החשיבה של המטופל. תרופות פסיכיאטריות אינן מרפאות בעיות פסיכיאטריות או בעיות בריאותיות. אולם בכוחן לשפר את הסימפטומים של המטופל. יתרה מכך, הן יכולות להפוך טיפולים אחרים, כגון פסיכותרפיה, ליעילים יותר. ישנם סוגים רבים ושונים של תרופות מרשם שפועלות בדרכים שונות. הפסיכיאטר הוא זה שמוסמך להמליץ למטופל על הטיפול התרופתי המתאים למצבו וליידע אותו בנוגע לתופעות לוואי אפשריות.

מחיר טיפול תרופתי המסובסד על ידי קופות החולים הוא לרוב עשרות שקלים לחפיסה.

אשפוז פסיכיאטרי

תוכנית טיפול בבית חולים כללי או בית חולים פסיכיאטרי יכולה להוות פתרון עבור אנשים שמצבם הנפשי מחמיר עד כדי צורך בטיפול צמוד וליווי מתמשך. זה יכול לקרות כשאדם לא יכול לטפל בעצמו, כמו במצבים של סכיזופרניה קטטונית, או כשאדם נמצא בסכנה לפגוע בעצמו או באחרים.

אשפוז פסיכיאטרי המבוצע דרך חדר מיון בבית חולים או בית חולים פסיכיאטרי, עם הפניה מרופא וטופס התחייבות (טופס 17) ממרפאת האם של המטופל בקופת החולים, ניתן ללא עלות.

מן הראוי לציין כי לא כל טיפול עובד או נחוץ לכולם. יש אנשים שמרוויחים משילוב של טיפולים שונים. למידע נוסף על התאמת פתרונות למחלות נפש שכיחות, לחצו כאן .

 

בעייה שכלית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא