רשלנות רפואית אבנים בכיס המרה

עוד לפני שנדבר על אבנים בכיס המרה או על בעיות אחרות בתחום הזה, חשוב להבין מה הוא בכלל כיס המרה, איפה הוא נמצא ומה התפקיד העיקרי שלו. מבחינת המיקום ניתן לראות שכיס המרה נמצא בצמוד לכבד ולמעשה הוא משמש כמקום שבו נאגרים נוזלי המרה אשר מיוצרים, כמובן, בכבד. אחרי ארוחות שאנחנו אוכלים, מופרשים מיצי המרה מכיס המרה, ותפקידים של מיצים אלה הוא לעזר לגוף בספיגה של מוצרי מזון שונים, כאשר בראש ובראשונה מדובר על שומנים. כיוון שכיס המרה בפועל לא מייצר שום דבר בעצמו אלא משמש כמקום שבו נאגרים נוזלים, בהחלט ניתן לחיות גם בלעדיו במקרים שבהם זה נחוץ, עדיף ורצוי. 

 

אבנים בכיס המרה

כאשר ישנם מצבים שונים של מחלות, עלול להיווצר חוסר איזון בהרכב של מצירי המרה. בנוסף לכך, עלולים גם להיווצר משקעים שונים בתוך כיס המרה עצמו, ואותם משקעים הופכים עם הזמן לאבנים. אומנם זה נכון שכמעט תמיד מדובר על אבנים שהמרכיב העיקרי שלהן הוא כולסטרול, אך בפועל יש גם סוגים נדירים אחרים של אבנים שעשויות מצבעי מרה ומסידן. מעניין לדעת: מחקרים רבים הוכיחו שאין קשר בין רמת הכולסטרול שיש לאדם בגוף ובין היווצרותם של אבנים בכיס המרה. חשוב להבין שכאשר נמצאות אבנים בכיס המרה, עלולות להיות לכך לא פעם תופעות בריאותיות מאוד לא נעימות. אומנם זה נכון שבהרבה מקרים האבנים הללו אינן גורמות לשום דבר, אך במקרים אחרים, הן פוטנציאל לסיבוכים שונים.

 

  • קוליק – התקפים שכוללים עיוות של כיס המרה אשר למעשה נגרמים כתוצאה מכך שאבן מסוימת חוסמת את מוצאו של כיס המרה.
  • כאבים – אנשים שיש להם אבנים בכיס המרה סובלים לא פעם מכאבים כרוניים בצד הימני של הבטן. לא אחת אל הכאבים הללו מתלוות גם בחילות ברמות קשות וגם אי סבילות למאכלים שונים שיש בהם אחוז שומן גבוה.
  • דלקת בכיס המרה – הימצאותן של אבנים בכיס המרה מובילה לא פעם לדלקת חמורה.
  • דלקת בלבלב – לא אחת נגרמת גם דלקת בלבלב אשר מקורה מאבן היוצאת מכיס המרה עצמו וחוסמת את מוצא צינור הלבלב.

 

חשוב לדעת שכל הסיבוכים האלה עלולים להיות ברמות שונות של חומרה ולכן טבעי שיהיו חולים שיסבלו מכך מאוד לעומת חולים אחרים שכלל לא ירגישו את העניין.

 

שרטוט כיס מרה

 

איך מאבחנים את הימצאותן של אבנים בכיס המרה

ראשית, אם האדם שיש לו אבנים בכיס המרה לא יתלונן על כאבים ולא יעשה בדיקות שגרתיות שונות, בהחלט יכול להיות שלאורך זמן רב כלל לא יאובחנו אצלו האבנים. שנית, הדרך הכי פשוטה שיש לאבחון של אבנים בכיס המרה היא פשוט לעשות בדיקת אולטרסאונד בטן. מדור על בדיקה פשוטה שאינה פולשנית ולכן היא גם אינה כואבת. היא לא כרוכה בשום רמה של סיבוכים או קרינה והאמת היא, שמומלץ לעשות בדיקה כזאת בכל פעם כאשר ישנם סימפטומים שיכולים להעיד על הימצאותן של אבנים בכיס המרה. לא כל האנשים מודעים לכך, אך בפועל הסימפטומים של אבנים בכיס המרה יכולים להיות לא פעם זהים לכאבים הנגרמים כתוצאה ממחלות אחרות במערכת העיכול, כמו לדוגמא: אולקוס סרעפתי. במידה ונעשתה בדיקת אולטרסאונד אך לא התגלות תוצאות חד משמעותיות, ניתן יהיה לעשות גם בדיקת CT בטן.

 

מה עושים אם אכן התגלה שיש אבנים בכיס המרה?

זה מאוד תלוי במצב של המטופל, שכן יש מקרים שבהם הפתרון הטוב ביותר יהיה לנסות להמיס את האבנים בדרכים שונות או פשוט לפורר אותן. מצד שני, ניתן גם לראות שבלא מעט מהמקרים הפתרון הכי טוב הוא דווקא להוציא את כיס המרה כולו. כפי שהזכרנו לעיל, ניתן לחיות ללא כיס מרה כי הוא משמש רק כמקום שבו נאגרים הנוזלים והוא לא מייצר חומרים שונים בעצמו לטובת פעילות הגוף. לא מעט ניתוחים לכריתת כיס מרה מתבצעים בשנה בכל בתי החולים בישראל, בין אם מדובר על טיפול פרטי ובין אם מדובר על טיפול ציבורי, כך שטוב לדעת שהאפשרות הזאת קיימת. כמו כן, כמעט תמיד כאשר מוציאים את כיס המרה בעיה נעלמת והאדם אינו סובל עוד מכל הסימפטומים שעליהם התלונן בעבר.

 

 

עילות אפשריות לתביעת רשלנות רפואית בנוגע לאבנים בכיס המרה

למרות שכולנו פונים אל הרופאים שלנו מתוך מחשבה שאפשר לסמוך עליהם ושהם יעשו הכול כדי לגרום לנו להבריא, בפועל לא תמיד זה המצב. לצערנו הרב לא פעם גם הרופאים הטובים ביותר מתנהגים בצורה רשלנית, מה שעלול להוביל לבעיות חמורות. במקרה הספציפי של אבנים בכיס המרה, אנחנו רואים שיכולות להיות מספר עילות לתביעת רשלנות רפואית בכיס המרה. לדוגמא:

 

  • אבחון מאוחר מידי או אבחון שאינו מדויק. לא אחת קורה שהרופא, למרות שהוא עושה אולטרסאונד, אינו מגלה את האבנים, לא רואה אותן ולא שולח את המטופל לבדיקות נוספות שכן יכולות להעיד על קיומן של האבנים. אם נוכל להוכיח שכל רופא סביר אחר כן היה יכול לראות בבדיקה את הימצאות האבנים, הרי שזו תהיה רשלנות רפואית שבגינה ניתן יהיה לתבוע. זה נתון חשוב, שכן אם בגלל שהרופא לא אבחן את האבנים המטופל לא קיבל טיפול בזמן, עלול להיות שהמצב החמיר ושהוא סבל מכאבים מיותרים שניתן היה למנוע.

 

  • רשלנות בחדר הניתוח. לא אחת קורה שאומנם הרופאים מאבחנים את הימצאותן של האבנים ואף מפנים את המטופלים לניתוחים, אך הרופאים המנתחים לא מבצעים את עבודתם על הצד הטוב ביותר. בחדר הניתוח עלולות להיות אינספור תקלות ובעיות הקשורות לרשלנות רפואית, החל מהמינון של חומר ההרדמה ועד מצב שבו המנתח שוכח עצם זר בתוך גופו של המנותח.

 

  • טיפול תרופתי לא מתאים. במידה והרופא החליט להציע למטופל טיפול תרופתי שמטרתו להקל על הכאבים או לנסות להמיס את האבנים בכל דרך אפשרית והטיפול גרם לנזק. אם, לדוגמא, המטופל מעיד מראש על כך שהוא אלרגי לתרופות מסוימות והרופא בכל זאת נותן לו תרופות כאלה, אין ספק שזו יכולה להיות עילה לתביעת רשלנות רפואית.

 

כך מתמודדים עם רשלנות רפואית

במידה ואתם חושבים שיש לכם עילה לתביעה הקשורה לרשלנות רפואית פנו אלינו. לא תוכלו להוכיח בעצמכם את העובדה שהייתה כאן רשלנות רפואית ואתם זקוקים לשירותיו של עורך דין רציני ומקצועי. העניין הוא שגם הרופא יגיע עם עורך דין, לפחות אחד, ולא פעם גם בית החולים כולו יעמוד מאחוריו במטרה להגן עליו. לכן חשוב שתבחרו עורך דין רציני ומקצועי שיוכל לעזור לכם, שכן זו הדרך היחידה להבטיח שבסופו של דבר התביעה שלכם תוביל לפיצויים. אין ויכוח על כך שהפיצויים לא באמת ישנו את המצב ולא יעלימו את הכאבים שמהם אתם סובלים כתוצאה מהרשלנות של הרופא, אך פיצויים כספיים כן יכולים לסייע בהתמודדות עם העניין. לכן, בין אם אתם יודעים בצורה וודאית שיש לכם עילה לתביעה ובין אם אתם רק חושבים שזה המצב ואתם רוצים לקבל סיוע משפטי, אנחנו כאן בשבילכם ואתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא