רשלנות רפואית בהריון – השפעות קצרות וארוכות טווח

רשלנות מסוג זה היא סיוט עבור זוג המנסה להקים משפחה. אם הרשלנות מתגלה במהלך ההיריון בני הזוג צריכים לדאוג לבריאות העובר ובמקביל להתחשב בהשלכות המשפטיות של המצב. במאמר זה נתייחס לתרחישים האפשריים ואופן הטיפול בהם.

 

מגוון של בדיקות

ההחלטה להקים משפחה היא מהמרגשות ומהחשובות בחייהם של זוגות צעירים. בגלל החשש מפגמים לעובר ונזקים אחרים זוגות רבים דואגים לבצע סדרה של בדיקות לפני הכניסה להריון ובמהלכו. מרגע כניסתה של האישה להריון היא נדרשת להקפיד על התנהלות שלא תסכן את העובר ונמצאת תחת מעקב רפואי קבוע הכולל, בין השאר, בדיקות אולטרסאונד, בדיקות דם ושתן, סיסי שליה (CVS), שקיפות עורפית, סריקת מערכות מוקדמת, חלבון עוברי, בדיקת מי שפיר, סריקת מערכות מאוחרת, העמסת סוכר, בדיקות דם ושתן, הערכת משקל, תרבית ל-GBS, מעקב אחות טרימסטר שלישי וכו'.

בדיקות אלה אמורות להבטיח את בריאות העובר והיולדת ולצמצם את האפשרות לסיבוכים במהלך ההיריון והלידה. אך לעיתים מתממש החשש הגדול ביותר ונוצר סיבוך כתוצאה של רשלנות רפואית בהריון, שהופך תקופה מאושרת ומרגשת לחרדתית ומאיימת.

 

מהי רשלנות רפואית בהריון

ספר החוקים הישראלי אינו מתייחס ספציפית לרשלנות רפואית בהיריון אלא לרשלנות רפואית ממנה ניתן להסיק גם לגבי תקופת היריון. אם אישה בהיריון או אחריו חשה כי היא או עוברה נפגעו כתוצאה מטיפול רשלני של הצוות הרפואי, היא ובעלה רשאים לפנות לאפיק משפטי ולתבוע את הצד האחראי.

רשלנות רפואית בהריון תתרחש כאשר צוות רפואי חורג מהתנהלות רפואית תקינה ומהסטנדרטים הדרושים. אם חריגה זאת גורמת לנזק גופי מדובר ברשלנות רפואית. לאור העובדה שהיריון נמשך 9 חודשים, התרשלות יכולה להתרחש בכל שלב בו.

אם נוצר נזק כתוצאה מאותה התרשלות וקיים קשר סיבתי ביניהם – זוהי הרשלנות. היא יכולה לכלול פיענוח לא נכון של תוצאות בדיקה או ביצוע בדיקה כושלת הפוגעת בעובר ועוד מגוון כשלים.

 

השפעות לטווח הקצר והארוך

ברגע שמתרחש סיבוך במהלך ההיריון, גם אם עולה חשד שהוא נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית, הדאגה הראשונה תהיה לבריאות העובר והאם. יש לבדוק שהסיבוך ניתן לתיקון וכי לא נגרם נזק לאם ולעובר ואם אכן נגרם נזק רפואי כלשהו וההיריון מוגדר כהריון בסיכון, יש לנקוט בכל הפעולות הנדרשות להבטיח כי הלידה תצליח למרות הסיבוך הרפואי.

במקביל, לאור אותו חשד, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית שייעץ לזוג כיצד לפעול. אם הנזק שנגרם הוא על ידי הצוות שאמור ליילד את העובר, המצב מסתבך עוד יותר שכן קיים החשד לרשלנות רפואית והאמון בין הצדדים נפגע.

כמו כן להריון עלולות להיות השלכות ארוכות טווח כמו נזק רפואי בלתי הפיך לתינוק או לאם היולדת, או מגבלה רפואית שהיו אמורים לגלות במהלך ההיריון אך מתגלה רק אחריו. לכן, למרות הקושי, במצב של רשלנות רפואית בהיריון יש להבטיח את בריאות העובר והאם בלי להזניח את האפיק המשפטי.

 

תביעת רשלנות רפואית

אחד הדרכים להתמודד עם רשלנות רפואית בהיריון היא באמצעות הגשת תביעת רשלנות רפואית בסיועו של עורך דין המתמחה בתחום זה. אם הרשלנות מתגלה אחרי הלידה יש לדעת כי חלה התיישנות רק אחרי שבע שנים עבור ההורים ו-25 שנים עבור הקטין.

כמו כן, לאור הקושי לקבוע אם מדובר היה ברשלנות רפואית, עורך הדין יפנה לרופא בעל מומחיות רלוונטית שיכריע בנושא לאחר שיעבור על המסמכים הרפואיים ויבדוק את האם ואת העובר, במקרה הצורך. התביעה עצמה יכולה להמשך שנים. לרוב, שכר הטרחה של עורך הדין הוא אחוז מוסכם של סכום הפיצוי, הנע בד"כ בין 20 עד 30 אחוזים.

רשלנות רפואית בהריון

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא