שלבי ביצוע השתלת שיניים – מסריקות עד לתוצאה המושלמת

עבור רובנו, המושג "השתלת שיניים" נמצא אי שם באופק ואינו נוגע אלינו בצורה ישירה. רמת המודעות לבריאות השיניים היא גבוהה בימינו, וסביר להניח שרובנו המכריע לא יידרש להשתלות שיניים, לפחות לא עד שלבים מאוחרים בחיינו. אף על פי כן, חלק מהאנשים כן נדרשים לבצע השתלות שיניים, והסיבות יכולות להיות מגוונות. השתלת שיניים היא הליך מורכב יחסית, המתבצע במספר שלבים, ומטרתו לחדש את המקומות שבהן כבר לא קיימות שיניים- מה שמקשה על התפקוד ועל איכות החיים. במאמר זה תוכלו למצוא מידע לגבי השלבים שבהם מתבצעת השתלת שיניים.

 

השלבים הראשוניים בהשתלת שיניים

השתלת שיניים המכונה לעתיים גם "ניתוח השתלת שיניים", היא הליך כירורגי מורכב המתבצע בעת הצורך ע"י רופאי השיניים. הסיבה לביצוע השתלת שיניים היא שיפור איכות החיים במצבים שבהם יש חוסר בשן אחת או יותר- מה שמקשה על הלעיסה ועל התפקוד היום יומי. נכון הדבר, שישנם גם פתרונות אחרים כגון התקנת גשר מעל שן חסרה, אך מדובר בפתרון זמני ופחות נוח ברוב המקרים.
השלבים הראשוניים בביצוע הפרוצדורה, היא שליחת המטופל לביצוע צילומי רנטגן, שיעזרו לרופא לבחון את מצב עצמות הלסת והשיניים. בין הבדיקות הראשוניות שיבצע רופא השיניים, הוא גם יבדוק לגבי נוכחות של מחלות כרוניות מסוימות, שעלולות להוות התוויית נגד לביצוע ההשתלה. איסוף מידע על המטופל הוא קריטי במצב של השתלת שיניים, ויבוצע בקפדנות ע"י הרופא טרם קביעת ההליך.

 

איך מתבצעת השתלת שיניים

באם הוחלט שהמטופל כשיר לביצוע ההשתלה, בשלב הראשון יוחדרו השתלים לתוך עצמות הלסת, ובמידת הצורך הרופא ירשום אנטיביוטיקה על מנת למנוע זיהומים ודלקות. בשלב הבא ייסגר הפצע בחניכיים כל שהשתל יהיה מכוסה, ויותקנו שיניים חלופיות זמניות במידת הצורך. השלב הבא יבוצע ברוב המקרים כמה חודשים לאחר סיום השלב הראשון, והוא יכלול חשיפה של השתלים והתקנת כיפות ברזל שמסייעות להחלמת החניכיים מסביב למיקום השתלים. בשלב הבא, המהווה למעשה את השלב האחרון- כיפות הברזל מוסרות, ואל השתלים מחוברות השיניים המלאכותיות העשויות חומר קרמי, ומאפשרות תפקוד מלא!

השתלת שיניים היא פרוצדורה לא פשוטה, אך כיום- חלק מהאנשים נדרשים לה, בין היתר גם עקב העלייה בתוחלת החיים. חשיבות השתלת השיניים היא גבוהה, ומדובר בהליך שעוזר להשיב את איכות החיים למסלולה, ומאפשר לאדם ללעוס בצורה תקינה ונוחה. השלב הראשוני בהשתלות השיניים הוא ביצוע סריקות, צילומים, וסקירה של הרקע הרפואי של המטופל. שהרי- תכנון נכון של מיקום השתלים, הוא הכרחי להצלחת הטיפול. בשלבים הבאים מוחדרים שתלים אל החניכיים, מתבצעת המתנה לטובת ריפוי שלהם, ולאחר מכן מחוברות אליהן השיניים הקרמיות המלאכותיות. ביצוע השתלת שיניים היא הליך שדורש זמן לרוב, אך התוצאה שהוא מעניק בהחלט משתלמת, ובכוחה להעניק איכות חיים ברמה גבוהה.

שיניים מושתלות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא