תאונת עבודה – מה עושים?

כל אדם עשוי להתמודד עם סיטואציה לא נעימה של תאונת עבודה. לעתים הנזק שנגרם לאדם בעקבות התאונה הוא חמור, ופוגם משמעותית בשגרת חייו ובתפקודו. כיצד יש להתנהל לאחר שמתרחשת תאונת עבודה, ואיזה סיוע ניתן לקבל בעקבותיה? תאונת עבודה היא אירוע נפוץ ומצער.

לא תמיד האירוע הוא באשמת מקום העבודה, אך תמיד מדובר במקרה בלתי נעים שיוצר מצוקה בקרב האדם שנפגע, ומלווה בכאב, צורך בטיפול רפואי, מצוקה נפשית ולעתים גם מגבלה לטווח ממושך או אף לצמיתות על התפקוד היומיומי. כיצד מתמודדים? האם יש להגיש תביעות אובדן כושר עבודה או שיש פרוצדורה ייחודית להתמודדות עם תאונות עבודה? כמה דברים חשובים שיש לדעת על ההתמודדות עם תאונת עבודה.

 

מה מוגדר כתאונת עבודה?

החוק מגדיר תאונת עבודה כאחד משני מקרים: תאונת עבודה שנגרמה תוך כדי או עקב העבודה, או מחלה שנגרמה תוך כדי או עקב העבודה. כלומר, כדי להגדיר את המחלה או התאונה כתאונת עבודה, מבחינת הרשויות ולצורך פיצויים, יש להראות שהן נגרמו כתוצאה מהעבודה או בעקבותיה. עם זאת, תאונת עבודה לא חייבת להתרחש במקום העבודה – גם תאונת דרכים, המתרחשת בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, ניתן להגדיר כתאונת עבודה.

 

האם תאונות עבודה מתרחשות בכל סוגי העבודות?

בוודאי. אמנם, האסוציאציה הראשונה שלנו מתאונת עבודה היא פציעה או חבלה שנגרמת ישירות כתוצאה מהעבודה – למשל קטיעת אצבע בעקבות שימוש במכשיר חד, או נפילה בעת נשיאת מכשור כבד, אבל תאונות עבודה יכולות להיות גם החלקה על רצפה רטובה או נפילה במדרגות, אירועים המתרחשים בכל מקומות העבודה ובכל סוגי העבודות.

 

כיצד יש לפעול לאחר שמתרחשת תאונת עבודה?

לאחר שמתרחשת תאונת עבודה, יש לדווח עליה למעביד וכן על הפגיעה בעקבותיה. עובד שכיר צריך לבקש מהמעביד למלא "טופס הפנייה לטיפול רפואי לעובד שכיר", ואילו עובד עצמאי, עליו למלא טופס הנקרא "טופס הפנייה לטיפול רפואי לעצמאי". כשברשות העובד הטופס, עליו לפנות לטיפול רפואי מתאים, ולהעביר את הטופס למחלקה לתאונות עבודה במקום בו קיבל טיפול. בנוסף, יש לפנות לביטוח לאומי על מנת להכיר בתאונה כתאונת עבודה, לא יאוחר משנה לאחר התרחשותה.

 

כיצד ניתן לקבל פיצויים בעקבות תאונת עבודה?

פיצויים עקב תאונת עבודה ניתן לקבל בשלושה ערוצים – מהביטוח הלאומי, מחברת הביטוח ומהמעסיק. תביעת תאונת עבודה, המוגשת לביטוח הלאומי, צריכה להיות מוגשת תוך לא יותר מ-12 חודשים לאחר התרחשות התאונה. במקרה של חברות הביטוח, מוקצה זמן ממושך יותר – ויש לרשות העובד שלוש שנים על מנת להגיש תביעה. נגד המעביד ניתן להגיש תביעה עד שבע שנים לאחר התאונה. חשוב ביותר לפנות תחילה לביטוח הלאומי, שכן זהו הגוף שעליו להכיר בתאונה כתאונת עבודה, והכרה ממנו תסייע בקבלת פיצויים מהגופים האחרים שהוזכרו.

תאונת עבודה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא