תקנות עבודה בשטח – איך לשמור על בריאותכם בזמן עבודה מאומצת?

בעלי מקצוע שונים צריכים לשמור על בריאותם על פי תקנות שנקבעו לסוג עבודתם. המאמר יסקור את התקנות בהתאם לסוג העבודה המאומצת בשטח.

 

חכם בעבודה

עוד מהגן מלמדים את הילדים כיצד לנהוג בקיץ ולשמור על בריאותם לפי האמירה "חכם בשמש". הם יכולים לדקלם מתוך שינה מה אומרת כל אות, וכך הם לומדים להגן על עצמם מפני השמש. בדומה לכך, גם תקנות העבודה בשטח.

כל בעל מקצוע באשר הוא, חייב לשנן את הכללים המגנים עליו מבחינה פיזית ומתאונות עבודה. התעלמות מהחוקים או חשיבה ש"לי זה לא יקרה", היא מוטעית מיסודה. בעל מקצוע המתעלם מהתקנות יכול לא רק לגרום לעצמו נזק, אלא אף לסובבים אותו.

 

תקנות עבודה לעבודות ריתוך ומסור דיסק

כאשר מבצעים עבודות ריתוך של מתכת או עבודות אלומיניום באמצעות מסור דיסק, חייבים לשמור על כללים מסוימים שיגנו עליכם ועל הסובבים אתכם. דבר ראשון המכשירים צריכים להיות תקינים ובעלי תקן.

יש להקפיד על מיגון הכולל: כפפות מגן לידיים, משקפי מגן, ביגוד ארוך ואוזניות כדי לא לספוג את הרעשים הצורמניים של החיתוך או הריתוך. בפעולות של חיתוך בטון או חציבה, יש להגן גם על אברי הנשימה באמצעות מגן נגד אבק.

 

תקנות עבודה לפועלים בבניין, חשמל וכד'

כל מי שעוסק בתחום הבנייה או עבודות חשמל, ריצוף, איטום וכד' במתחם אתר הבנייה, חייב להקפיד על חבישת קסדה. הקסדה מגינה על העובדים מפגיעות ראש, שיכולות להיגרם כתוצאה מנפילה, תאונת עבודה או רשלנות.

החשמלאים עושים שימוש בקסדות מגן משולבות. בנוסף, פועלים העובדים בגובה חייבים להיות קשורים לרתמה חזקה. כך גם מנקי חלונות בגובה ואנשים העובדים על מנוף.

 

שומרים על הבריאות במאמץ

בעלי מקצוע העוסקים בעבודה מאומצת צריכים להקפיד על שתייה מרובה, כובע ומוצרים מרעננים כנגד זיעה כמו: מגבונים לחים, מיזעים או פשוט לשטוף פנים. כאשר מרגישים מאמץ מרובה, חשוב לעצור ולנוח.

גם ארוחות מסודרות יעניקו את האנרגיה הדרושה לעבודה המאמצת. אם נחזור ל"חכם בשמש" זה די דומה: חיפוש צל למנוחה, כובע או קסדה, משקפי שמש או מגן לעיניים, ביגוד מתאים וארוך, שעות בטוחות, מקדם הגנה לעבודות חוץ ושתייה מרובה.

 

הכללים אליהם נדרש המעביד

על המעביד לגדר מכונות כמו: מנוע, גנרטור, מחרטה, גלגלי שיניים ועוד, המסכנות את בטיחותו של העובד. המעברים בשטח העבודה צריכים להיות פנויים ונגישים, תוך התקנת אמצעי בטיחות בשטח שאינו בטיחותי. המעביד צריך להחזיק ציוד תקין ואמצעי מיגון בהתאם לסוג העבודה.

מנופים ובמות הרמה יהיו עשויים מחומרי גלם חזקים ויעברו מבחן תקינות תקופתי. כאשר יש שימוש במעליות בעיקר באתרי בנייה, חובה על המעביד לסמן את העומס המקסימלי ולשמור על תקינותן. מלבד זאת, יש לסמן יציאות חירום במקום העבודה, ולהעסיק ממונה בטיחות או מנהל עבודה שיפקח על נהלי העבודה.

 

צינורות אלומיניום מרובעים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא