מהם השלבים של אבחון פסיכודידקטי

האבחון הפסיכודידקטי מחולק לשני חלקים: פסיכולוגי ודידקטי, ובמהלכו ישנם מספר שלבים.

המאמר יפרט מהם השלבים של האבחון הפסיכודידקטי.

 

לשם מה צריך אבחון פסיכודידקטי?

את האבחון הפסיכודידקטי מבצעים לצורך בדיקת לקויות למידה. כ-10% מהאוכלוסייה מתמודדים עם לקויות למידה וכ-25% ניגשים לאבחון. הלקויות בדרך כלל נובעות מסיבה נוירולוגית ומושפעות מהיבטים רגשיים. לא תמיד ניתן לשים את האצבע על הסיבה של הלקות, אך מכיוון שהיא גורמת לקשיים, יש להתמודד איתה. הלקות יכולה להיות שונה בין אדם לאדם ובין הגילאים השונים. על מנת להגיע לתוצאות מדויקות חשוב לעבור אבחון פסיכודידקטי.

 

שלבי האבחון הפסיכודידקטי

האבחון הפסיכודידקטי אורך בין 4-5 שעות ובמקרים רבים נערך בשתי פגישות ואף יותר בהתאם ליכולות הילד ולקצב שלו. האבחון בנוי משלושה שלבים:

  1. שאלוני הורים והמוסד החינוכי אם הוא הגורם המפנה, בהם יש לתת מידע התפתחותי, לימודי ורגשי.
  2. מפגש עם ההורים על מנת להגיע לפרטים עמוקים יותר.
  3. אבחון פסיכולוגי ואבחון דידקטי שלאחריו ניתן משוב על הממצאים והמלצות.

מומלץ להגיע לאבחון לאחר שינה טובה ולהביא אוכל ושתיה כדי למזער גורמים חיצוניים. אין צורך להתכונן לאבחון.

ישנם מרכזים רב תחומיים שיש להם הסדר עם קופות החולים כמו מרכז תכלת בו עושים אבחון פסיכודידקטי במרכז. במכון יש צוות פסיכולוגים ומאבחנים מקצועיים המומחים גם להפרעות קשב וריכוז וניתן לערוך בו גם מבדקים נוספים.

 

מה בודק האבחון הפסיכודידקטי?

האבחון הפסיכודידקטי בודק מרכיבים רבים הקשורים לתהליכי למידה ולתהליכים רגשיים ולכן מחלקים אותו לחלק דידקטי ולחלק פסיכולוגי. את החלק הדידקטי עושה מאבחן דידקטי שבודק את הקושי בקריאה וכתיבה, הבנת הנקרא, ביצוע משימות וכמה זמן לוקח לבצע אותן, התארגנות ללמידה, קשב וריכוז, חוסר שקט, תפיסה חזותית, שמעתית ומרחבית, פעולות מתמטיות ועוד. את החלק הפסיכולוגי בודק פסיכולוג שמתמקד בהיבטים רגשיים, חזקות וחולשות. ישנם גם מאבחנים דידקטיים-פסיכולוגיים שמבצעים את כל האבחון בפרקי זמן ובהפסקות בהתאם ליכולות של הילד. לאחר האבחון נעשה סנכרון בין שני החלקים וניתן לדעת היכן הקשיים ובאלו כלים לטפל.

 

האם יש הבדל בין אבחון פסיכודידקטי לבין אבחון פסיכודיאגנוסטי?

אבחון פסיכודיאגנוסטי מוסמך נעשה על מנת להבין את החלק האישיותי של הנבדק. כלומר, כיצד פקטורים רגשיים משפיעים על התפקוד והכישורים שלו. באמצעות האבחון ניתן לבנות תכנית טיפולית ולתת המלצות שיעזרו לנבדק ויקלו עליו. האבחון כולל מבחנים כמו: אינטליגנציה, אישיות ועוד. קהל היעד המגיע לאבחון מסוג זה בדרך כלל מורכב מאנשים הזקוקים לחוות דעת או כחלק מאבחון נפשי. בניגוד לכך, האבחון הפסיכודידקטי בודק את הקשיים הלימודיים של הנבדק ויכולותיו הקוגניטיביות לצד השפעה רגשית ונפשית על יכולות אלו. המשותף לשני האבחונים זו המטרה. בשניהם מאתרים את הקשיים של הנבדק, בונים תכנית טיפול והמלצות וכך ניתן לסייע לנבדק להתגבר על הקשיים באופן אופטימלי.

 

ילד קורא

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא