השפעת קרינת הסלולר על בריאות האדם

אחד המיתוסים הגדולים ביותר שקיימים הוא שקרינת הסלולר מסוכנת לבריאות. מחלת הסרטן ואפילו הקורונה נקשרו סביב הקרינה הסלולרית ורשת ה5G. אז האם הקרינה באמת מסוכנת, ומה יש למדע לומר בנושא? סיכמנו עבורכם במאמר את הממצאים המרכזיים והמתקדמים ביותר בנושא.

 

הקשר בין שימוש בטלפונים סלולריים וסרטן

אחת השאלות השנויות ביותר במחלוקת בעולם המדעי עומדת סביב שאלת הקשר בין שימוש בסלולר למחלת הסרטן. הסיבה המרכזית לחיבור בין השניים נמצאת בעלייה המשותפת שלהם בשנים האחרונות. מאז מסוף שנות ה80 ועד היום הפכו הטלפונים הסלולריים לטכנולוגיה הנפוצה ביותר, אך יחד עם זאת נמדדה עלייה מדאיגה במספר חולי הסרטן בעולם. העלייה ה'תואמת' הזו גרמה לחשד שיש קשר בין השניים, וכבר מספר שנים נעשים מחקרים מקיפים בנושא. כיום, בעקבות פרישת הרשת החדשה והאנטנות של רשת WE4G סלולר, הנושא שוב עולה לסדר היום.

במאי 2010 פורסם מחקר "האינטרפון", מחקר אפידמיולוגי בינלאומי ומקיף בנושא. לפי תוצאות המחקר לא נמצא קשר מובהק בין חשיפה לקרינה סלולרית לבין התפתחות גידולי מוח. עם זאת, המחקר גם אינו שולל השפעות ארוכות טווח או השפעות של שיחות סלולר ממושכות שמשכם חצי שעה ביותר.

מחקרים נוספים אחרים מצביעים על כך שיש קשר בין שימוש בשיחות טלפון ממושכות (מעל חצי שעה) על פני תקופה ארוכה (מעל 10 שנים) לבין גידולים בבלוטת הרוק.

לכן נראה שעדיין מוקדם להסיק מסקנות בנושא, ויש להמתין למחקרים נוספים.

 

השפעות של קרינה סלולרית על מחלות אחרות

מספר מחקרים בדקו השפעות בריאותיות אחרות של קרינת סלולר. ההשערות המרכזיות בנושא קושרות בין השימוש בפלאפון לתופעות כמו כאבי ראש, סחרחורות, דיכאון, הפרעות שינה והפרעות קשב וריכוז. טרם נמצאו ממצאים משמעותיים בנושא שמוכיחים או מכחישים את הקשר בין התופעות הללו לקרינה הסלולרית, ונראה שעדיין מוקדם להכריע בנושא.

עם זאת, הוכח קשר ודאי בין שימוש בטלפונים סלולריים לבין מעורבות בתאונות דרכים. למרות שהקשר לא נובע מהקרינה הסלולרית, כשמתעסקים בסכנות תיאורטיות שעלולות לצמוח מהשימוש בסלולר – כדאי להיות מודעים קודם כל לסכנות המוחשיות יותר, ולדעת להישמר מפניהן.

 

המלצות משרד הבריאות בנוגע לשימוש בטלפונים סלולריים

בשורה התחתונה: מצד אחד, לא נמצא קשר סיבתי ישיר וממשי בין הקרינה הסלולרית למחלות השונות. מצד שני, טרם נעשה מחקר ששולל באופן נחרץ וודאי את הקשר בין השניים.

לכן ההמלצה המרכזית של משרד הבריאות היא עקרון הזהירות המונעת: להשתמש כמה שפחות בסלולר באופן ישיר. המלצות נוספות להפחתת הקרינה הן:

  1. מיעוט בשימוש בסלולר באזורים בהם הקליטה חלשה, שכן הדבר מגביר את רמת החשיפה לקרינה.
  2. זהירות והימנעות משימוש בקרב אוכלוסיית הילדים שרגישה ופגיעה יותר.
  3. דיבור באמצעות אוזניה או מכשיר אחר שמונע הצמדה של מכשיר הסלולר לאוזן.

 

תמרור

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא