האם חומרים לניקוי ספות פוגעים בבריאות

שמירה על ניקיון בבית, בעסק או בכל מקום אחר, כרוכה בעבודה סיזיפית מצד אחד, ובהשקעה של זמן וכסף מצד שני. בדרך כלל, כשבניקיון עסקינן, נעשה שימוש בחומרי ניקוי שונים.

חלק מכל חומרים לניקוי ספות כאמור לעיל ידועים בכך שהם עשויים, בשימוש יתר, לגרום לפגיעה בבריאות. כך, שימוש בחומצה מלחית יכול, אם הוא מתבצע בחוסר זהירות, להזיק ממש.

גם שימוש תכוף באקונומיקה עלול להזיק, אם לא נזהרים. אילו נזקים עלולים חומרי ניקוי לגרום לבריאות? האם חומרי ניקוי לספות פוגעים בבריאות? כיצד ניתן להימנע מפגיעה בריאותית פוטנציאלית ובכל זאת לעשות שימוש אינטנסיבי בחומרי ניקוי? בשורות הבאות נעסוק בקשר בין ניקיון והיגיינה ושמירה על הבריאות בזמן הניקוי.

 

חומרי ניקוי שונים והנזקים שהם עלולים לגרום

ככלל, מרבית חומרי הניקוי הם כימיקלים. ולמרבה הצער, טבעם של כימיקלים כאמור הוא שהם עלולים, אם מתבצע בהם שימוש לא נכון, להזיק לבריאות. כבר הוזכרה לעיל החומצה המלחית. שימוש תכוף בחומצה כזאת עלול לגרום לכוויות בעור, אם לא חובשים כפפות בזמן השימוש בהם ואם לא נוהגים החומר הזה ברצינות.

ואולם גם נשימה של האדים שהחומר הזה מייצר היא מסוכנת, בעיקר אם נעשה בחומר בשימוש לעיתים קרובות. השימוש באקונומיקה הוזכר גם הוא, אבל מצאנו לנכון לחזור ולהזכיר את הנזק שהשימוש בה יכול לגרום גם נוסחאות מודרניות של אקונומיקה, המפחיתות את הסיכונים, עדיין לא מנטרלות אותן לחלוטין. החומר עצמו מזיק לידיים, ונשימת האדים שלו היא רעילה. גם סודה קאוסטית וחומרים אחרים למניעת או פתיחת סתימות בצנרת, יכולים להיות בעייתיים.

 

חומרי ניקוי לספות ופגיעה בבריאות

אם מדברים על פגיעה בריאותית כתוצאה משימוש בחומרי ניקוי, הרי שחומרי ניקוי לספות אינם יוצאים מכלל זה. עם זאת, כדאי לציין כאן שתי עובדות חשובות: ראשית – כמות חומר לניקוי ספות שבה נעשה שימוש, אם בכלל, היא מזערית והשימוש בו הוא מקומי. לפיכך, הסיכויים לכוויות או לבעיות נשימה הם ממש קטנים. העובדה השנייה שחשוב לציין, הא שבמרבית המקרים, אין צורך להשתמש בחומרי ניקוי ייעודיים לספות.

בחלק ניכר מהמקרים, שימוש בסודה לשתייה לספיחת השומנים של כתם שנוצר, יחד עם ניקוי בעזרת מים וחומץ, עשויים להסיר את הכתם. השימוש בחומרי ניקוי ייעודיים לספות הוא, לפיכך, רק מפלט אחרון. בהינתן שצי העובדות הללו, ברור שיש אופציה לנזק, חלילה, אבל במרבית המקרים הסיכון לפגיעה בריאותית הוא קטן יחסית.

עם זאת, מי שרגיש במיוחד, או מי שמעוניין להימנע מנזקים פוטנציאליים, יכול להגן על עצמו באמצעים פשוטים. אפשר לחבוש כפפות על מנת להגן על הידיים מהכוויות שחומרים כימיים עלולים לייצר. באשר לנשימה של אדים רעלים – נשים רבות ועובדים העוסקים בניקיון בסביבת חומרים כימיים, נוטים לחבוש מסכה המגנה על הפה והאף. כך, האפשרות לפגיעה הופכת למשני. וניתן לבצע את עבודת הניקיון ברוגע.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא