כיצד נגרמת לידה מוקדמת?

הבשורה על הריון, במרבית המקרים, היא אחת הבשורות המשמחות ביותר שאדם יכול לקבל. ישנם זוגות שלוקח להם שנים רבות ומשאבים כבירים כדי להגיע לרגע בו הבשורה המשמחת מתקבלת. יחד עם זאת, הריון הוא מצב רפואי שמגלם בתוכו לא מעט סכנות רפואיות.

אחת מהתופעות הבולטות, וכזאת שהרפואה לא הצליחה למגר כמעט כלל, היא הלידה המוקדמת. לידה מוקדמת היא תופעה מסוכנת שאחראית על אחוז גבוה למדי של תמותת עוברים. במאמר נפרוס את הסיבות הגורמות לתופעה.

 

מה היא לידה מוקדמת?

לפני שנצלול לגופו של עניין ונבין כיצד נגרמת לידה מוקדמת, חשוב להבין מה היא לידה מוקדמת. כל לידה שמתרחשת בין שבוע 20 לבין סיומו של השבוע 37 להריון, מוגדרת לידה מוקדמת. 10%-15% מכלל הלידות הן למעשה לידות מוקדמות, במקרים רבים הלידות המוקדמות יזומות על ידי הצוותים הרפואיים בשל חשש ממשי לבריאות האם או העובר.

על אף תשומת ליבם של הצוותים הרפואיים, קיימים מקרים של רשלנות רפואית לידה מוקדמת. בשל הסכנה הממשית לבריאות העובר במקרה הטוב ולחיו במקרה הרע, צריך לשים לב לכל הסמנים המקדימים ולהכיר את הסיבות ללידה מוקדמת.

 

כיצד נגרמת לידה מוקדמת?

ובכן, לאחר שהובהר מה היא ההגדרה ללידה מוקדמת, כדאי לדעת מה הן הסיבות לכך. ראשית, למחצית ממקרי הלידה המוקדמת אין הסבר רפואי, כלומר הרפואה עוד לא יודעת להסביר 50% ממקרי הלידה המוקדמת. מדובר באחת מהתופעות החמקמקות ובהתאם הרפואה המודרנית מתקשה להביא להפחתה במקרי הלידה מוקדמת למרות ההתקדמות בתחומים רבים אחרים. הנה הסיבות שכן מוגרות וקשורות ללידה מוקדמת:

  • דלקת תוך רחמית – מדובר באחת מהסיבות הנפוצות ללידה מוקדמת, כמו כן ככל הלידה המוקדמת מתרחשת במועד מוקדם יותר, עולה הסיכוי שדלקת תוך רחמית היא הסיבה לכך. בנוסף, דלקת תוך רחמית בהקשר של לידה מוקדמת נמצאה גם מקושרת באופן משמעותית להתפתחות של שיתוק מוחין אצל העובר.
  • הפרעה בכלי הדם – הפרעה בכלי הדם יכולה לגרום לפגיעה בתהליך השרשת השלייה וכך להוביל לדימומים במהלך ההיריון ובהמשך ללידה מוקדמת.
  • התרחבות לא רצויה של הרחם – ישנם מקרים בהם הרחם גדול ביחס לגיל ההיריון, תופעה זאת נפוצה במקרים של הריונות תאומים ועודף מי שפיר הגורמים להרחבת הרחם.
  • סיבות חיצוניות – כמו כן, קיימות סיבות חיצוניות רבות המהוות גורמי סיכון ללידה מוקדמת: עישון, תת תזונה, שימוש בסמים ושתיית אלכוהול.

 

מה עושים במקרה של לידה מוקדמת?

ובכן, במרבית המקרים אם לידה מוקדמת מתרחשת לא ייעשו שום צעדים כדי לעצור אותה. שכן, במרבית המקרים לידה מוקדמת מתרחשת לאחר השבוע ה-34, בשבוע 34 ומעלה הסיכוי לסיבוכי פגות ולסיבוכים נוספים נמוך יחסית, מצד שני נקיטת צעדים לעיכוב ההיריון עלולים להיות מסוכנים. כמו כן, כאשר מופיעים תסמיני הלידה יש לגשת מיד קבלת טיפול רפואי.

לידה מוקדמת

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
פיצה ביתית כמו בפיצריה – טיפים וטריקים

יש משהו מספק בלנגוס בפרוסת פיצה עם קרום פריך, גבינה דביקה ותוספות מאוזנות לחלוטין. בעוד שרבים מאיתנו נהנים לבקר בפיצריות בשביל אותה חוויה אותנטית, זה בהחלט אפשרי לשחזר את הפיצה

המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט
למבוגרים
המידע על המרכיב הפעיל של קמגרה: סילדנפיל ציטראט

סילדנפיל ציטראט, המרכיב הפעיל בקמגרה, הוא תרכובת מהפכנית ששינתה את הטיפול בבעיות זיקפה (ED) והביאה תקווה למיליוני גברים ברחבי העולם. עם יעילותו ופרופיל הבטיחות יוצא הדופן שלו, סילדנפיל ציטראט הפך

עורך דין דיני עבודה
כללי
מהי התנכלות ומה אפשר לעשות בנידון?

רק אלו שסבלו מהתנכלות, יוכלו להעיד כמה התופעה הזאת קשה, מכוערת ומצלקת. כמו כן, התופעה אף מועצמת בהשלכותיה כאשר היא נעשית במסגרת העבודה. באופן הזה, אלו שמגיעים לעבודה כדי להביא